۱۰۰ درصد طلب پیمانکاران به حساب دستگاه‌های اجرایی استان سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد طلب مربوط به پیمانکاران به وسیله این اداره‌کل به حساب دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شد.

علیرضا دیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان بدهی مربوط به اجرای طرح‌ها به وسیله پیمانکاران را به حساب دستگاه‌های اجرایی پرداخت کرد و در گام بعدی دستگاه‌ها باید در صورت تایید مراحل فنی اجرای طرح، مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنند.

۱۰۰ درصد طلب پیمانکاران به حساب دستگاه‌های اجرایی استان سمنان پرداخت شد

وی ادامه داد: دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در زمینه تامین نقدینگی مشکلی ندارد و اکنون تسهیلات و خط اعتباری متفاوت برای حمایت از تولیدکنندگان و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به منظور توسعه و آبادانی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۲۰ درصد تسهیلات رونق تولید در نیمه نخست امسال به واحدهای تولیدی این استان اختصاص یافت که این مقدار تخصیص، چشمگیر و نشان از تلاش‌ها برای رونق تولید است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات رونق تولید به استان سمنان در حالی است که این خطه هشت دهم درصد از جمعیت کشور را دارد.

وی خاطر نشان کرد: کاهش نرخ بیکاری به ۶‌.۱ درصد پس از ۱۷ سال نشان از حمایت از تولید در دولت سیزدهم و توجه به اشتغالزایی است.

دیانی، ایجاد ثبات اقتصادی در کشور را از دستاردهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مردمی کردن یارانه‌ها کاری شجاعانه از سوی این دولت بود که در استان سمنان با همت و همراهی مردم، بازاریان، اتاق اصناف، ائمه جمعه، بسیج، نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین، با موفقیت انجام شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: مردمی‌کردن یارانه ها و هوشمندسازی فروش نان از اقدامات مهم دولت سیزدهم در اصلاح اقتصادی، اصلاح قیمت ارز، صرفه‌جویی ارزی و شفافیت مالی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان بیش از یک‌هزار ۹۰۰ واحد صنعتی دارد و ۶۶۰ پروانه بهره‌برداری معادن نیز در این استان صادر شده است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha