بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: تحول تاب آوری شهری در حوزه پدافند غیرعامل یک ضرورت است و باید برای مقابله با حوادث احتمالی ارتقاء یابد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهارداشت: آموزش در پدافند غیرعامل نقش ویژه ای دارد به گونه ای که با آگاهی بخشی به جامعه هدف می توان در برابر تهدیدات کمترین آسیب پذیری را داشت.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای مردم و کارمندان دستگاه های اجرایی موجب مقابله با آسیب ها و تحول در حوزه پدافند غیرعامل می شود.

حسین نژاد یادآور شد: فضای مجازی و رسانه ها به علت فراگیر بودن، نقش بسزایی در ایجاد آرامش و سلامت روانی جامعه دارند و دشمن از این حربه به نفع خود استفاده می کند.

وی اتخاذ تدابیر هوشمندانه برای برقراری امنیت در شهرها را ضروری دانست و گفت: نباید با این پیش فرض که همواره امکان طراحی و مقابله با خطر وجود دارد نسبت به امر پدافند غیرعامل بی تفاوت باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: باید با هماهنگی اعضای شورای تامین استان و شهرستان، اقدامات موثری برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها انجام داد.

وی بر آمادگی دفاعی، نظامی و اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد: همانگونه که با تمام زیر ساخت ها با موضوع پدافند غیرعامل سر و کار داریم مجبور به افزایش تاب آوری شهرها نیز هستیم.

پنجم تا دوازدهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نام گرفته است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند و یکی از ویژگی های این استان دارا بودن ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است.