آمادگی پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات دشمن یک ضرورت است 

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: تجهیزات دشمن در جنگ روانی و ترکیبی پیچیده شده است و پدافند غیرعامل نیز باید به همان نسبت آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز سه شنبه در شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهار کرد: نتایج این شورا باید در زمان حال و آینده به وضوح نمایان شود و تلاش های پدافند غیرعامل باید در راستای بازدارندگی و کاهش آثار پیامدها در زمان بروز حوادث باشد.

وی، برق و زیر ساخت های آن را جزو اهداف اصلی دشمن دانست و افزود: زیر ساخت‌های حوزه برق بر سایر زیر ساخت های دیگر تاثیر مستقیم دارد بنابراین در مراکز حیاتی باید به ایجاد پایداری اندیشید.

معاون سیاسی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه تمهیدات پدافند غیرعامل برای تمام حوزه ها اندیشیده شود، گفت: دشمن تاکنون در ضربه به این حوزه ناکام مانده است و باز هم نیازمند تلاش های مضاعف، هم افزایی و درک متقابل دستگاه های اجرایی هستیم.

وی با اشاره به ضرورت حیاتی سرمایه گذاری در زمینه پدافند غیرعامل، افزود: پرداختن به این بخش یک ماموریت و رویکرد همیشگی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

ناهیدی ادامه داد: بازدارندگی مهمترین ثمره آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل است و سرمایه گذاری در این راستا به نوعی آسایش و آرامش را نیز برای مردم و مسوولان یک کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل تنها با تهاجم دیگر کشورها و دفاع از تمامیت ارضی یک سرزمین ارتباط ندارد، بلکه در صورت وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله و بلایای طبیعی و بیماری‌های واگیر از جمله ویروس کرونا آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha