گرگان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی و احتمال تشدید رگبارهای پراکنده، نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این استان هشدار داد.

نوربخش داداشی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم اینک با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان بر میزان ابرها افزوده شده و بارش ها به صورت رگباری و همراه با رعد و برق اتفاق خواهد افتاد.
وی گفت:  شرایط پیش آمده از امروز تا روز چهار شنبه ادامه دارد و بر این اساس، دمای هوا بین پنج تا هشت درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت، همچنین وقوع مه غلیظ بخصوص در نواحی کوهستانی و وزش باد نسبتا شدید تا بیشینه سرعت ۶۰  کیلومتر محتمل است.

داداشی ادامه داد: افزایش شدت ناپایداری و اوج فعالیت سامانه بارشی در گلستان برای فردا سه شنبه پیش بینی می شود که به تبع آن احتمال آبگرفتگی برخی معابر و وقوع سیل ناگهانی در نواحی مستعد و کوهستانی استان دور از انتظار نیست و  انتظار است تا مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند.

داداشی ادامه داد : در مدت زمان فعالیت این سامانه، دریا مواج و فعالیت های دریانوردی نیز خطرآفرین است.

وی گفت: این سامانه بامداد چهار شنبه از استان خارج می‌شود و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شرایط جوی نسبتاً پایدار است.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

استان گلستان به سبب شرایط اقلیمی خاص از جمله سیل خیزترین استان های کشور است.