بارش ۱۱۸ میلیمتری باران در گرگان/ امدادگران هلال احمر گلستان همچنان در آماده‌باش هستند
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به خروج سامانه ناپایدار جوی از استان گفت که پنج ایستگاه باران‌سنجی استان در شامگاه دیشب بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر را ثبت کرده که بیشترین حجم بارش متعلق به روستای نوچمن گرگان با ۱۱۸ میلیمتر باران بود.

نوربخش داداشی چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : بر اساس آمار ایستگاه های باران سنجی از حوالی ساعت ۱۸ تا ۲۴ دیشب در نوچمن گرگان ۱۱۸ ، قلندرآیش کردکوی ۱۱۶،درازنو کردکوی ۱۱۳ میلیمتر، النگدره گرگان ۱۰۴ و در شهر کردکوی ۱۰۲ میلیمتر باران بارید.

وی افزود : نقشه های پیش‌یابی بیانگر آن است که از اواخر وقت روز جمعه سامانه بارشی قدرتمندی همه گستره استان حتی مناطق میان دشت و دشت را در برمی گیرد و بارش های لازم برای کشت پاییزه زارعان را تامین خواهد کرد.

بارش باران شدید و سیلاب شب گذشته علاوه بربسته شدن جاده خوش ییلاق آزادشهر به شاهرود به ده ها باب واحد مسکونی در غرب گلستان خسارت زد و برق برخی نواحی استان را برای ساعاتی قطع کرد .

بر اساس اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در پی بارندگی شدید و آبگرفتگی شب گذشته به ۱۳۶ نفر امدادرسانی شد.

به گفته قاسم غریب‌آبادی از غروب روز گذشته و با شدت گرفتن بارش باران، روستای سرطاق بندرگز، خیابان‌های امام رضا (ع)، کاشانی و روستای گلند تاریکی گرگان، جاده خوش ییلاق و روستاهای رودبار و پارتیان در آزادشهر، جاده گرگان - کردکوی محدوده سه راهی یساقی و محدوده روستای گرجی محله، جاده گرگان - آق‌قلا حد فاصل روستای قربان آباد دچار آبگرفتگی شد.

وی ادامه داد: ۸۱ پرسنل و امدادگر و نجاتگر داوطلب در قالب ۲۳ تیم عملیاتی با بکارگیری ۲۳ دستگاه آمبولانس، ست نجات و خودروی کمک‌دار و ۱۳ دستگاه موتور پمپ و لجن کش ۱۳۶ نفر امدادرسانی کردند که ۴۰ نفر از آنها سرنشنیان یک اتوبوس در جاده تیل آباد محور خوش ییلاق بودند که در مسجد روستای تیل آباد اسکان داده شدند.

غریب آبادی گفت: ۴۴ تخته پتو، ۲ تخته موکت، ۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۸ بطری آب معدنی، ۹۰ کیلو نایلون میان متاثرین‌ از آبگرفتگی توزیع شد.

به گفته وی نیروهای عملیاتی هلال احمر گلستان تا عادی شدن شرایط در آماده باش هستند.

خسارت بارش ۷۸ ‌میلیمتری باران در بندرگز؛ عوامل امدادی در حال امدادرسانی هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha