ایلام - ایرنا - جانشین فراجا ایلام گفت: نیروی انتظامی و آتش نشانی ۲ بازوی اصلی مهار حوادث و سوانح هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسین نجفی روز شنبه در دیدار با مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام به مناسبت همزمانی هفته آتش نشانی و فراجا اظهار داشت: نیروی انتظامی و آتش نشانی همواره در صف اول مهار حوادث و اتفافات قرار دارند.

وی افزود: نیروی انتظامی و آتش نشانی به عنوان یگان های امدادی و خدماتی در خدمت آحاد مردم هستند که در ماموریت های سخت و طاقت فرسا مهمترین نقش و وظیفه را دارند.

نجفی تاکید کرد: آتش نشانان و مامواران نیروی انتظامی در ماموریت های محوله، سلامتی و امنیت مردم را بر سلامتی خود مقدم می دانند و جان و سلامتیشان را برای حفظ دیگران به مخاطره می اندازند.

وی ادامه داد: تامین ماشین های عملیاتی و تاکتیکی از نیازهای مهم آتش نشانان است که در مواقعی چون اغتشاشات اخیر به خود آنها و ماشین هایشان آسیب وارد نشود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام هم گفت: آتش نشانان با توجه به رسالت خطیر خود که به دل حوادث و مخاطرات می روند که برای کاهش آسیب ها نیازمند فراگیری آموزش های لازم از سوی پلیس هستند.

نصرت اله لطفی ادامه داد: در حوادث اخیر آشوب گران به برخی تجهیزات، ماشین ها و نیروهای آتش نشان آسیب وارد کردند که فراگیری آموزش های لازم نیروهای آتش نشان از سوی پلیس میزان خسارت های مالی و جانی اتش نشانان را کاهش می دهد.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال افزون بر ۸۰۰ مورد حادثه در شهر ایلام رخ داد که بیش ۲۰۰ مورد آن مربوط به آتش سوزی و مابقی سایر سوانح امداد و نجات بوده است.

لطفی یادآور شد: نیروی انتظامی و آتش نشانی همواره دوشادوش یکدیگر در بلایا و حوادث حضور دارند و برای آتش نشانان حفظ جان نیروهای پلیس به عنوان حافظان امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.