اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: آتش سوزی در اراضی این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ درصد کاهش یافت.

سرهنگ «منصور بهزاد نیا» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹ هکتار از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب پنج فقره دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: بیشترین آتش سوزی‌های استان مرکزی در سال جاری مربوط به اراضی طبیعی شهرستان‌های خنداب، ساوه، شازند و خمین بوده‌ است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳۷ هکتار از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی سال گذشته در قالب ۱۱ فقره دچار آتش سوزی شد.

سرهنگ بهزادنیا گفت: بیشترین آتش سوزی سال گذشته به ترتیب مربوط به اراضی طبیعی و مراتع شهرستان‌های خمین، اراک، دلیجان و ساوه بود.

وی، عوامل انسانی را مهمترین دلیل بروز آتش سوزی در مراتع استان مرکزی عنوان کرد و گفت: بروز آتش سوزی در مراتع، خسارات چشمگیری در عرصه های طبیعی به همراه دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از مردم خواست هرگونه وقوع آتش سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و مراتع استان را از طریق شماره ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های این استان اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهند.