آتش سوزی در اراضی طبیعی استان مرکزی ۱۰۷ درصد کاهش یافت

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: آتش سوزی در اراضی این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ درصد کاهش یافت.

سرهنگ «منصور بهزاد نیا» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹ هکتار از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب پنج فقره دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: بیشترین آتش سوزی‌های استان مرکزی در سال جاری مربوط به اراضی طبیعی شهرستان‌های خنداب، ساوه، شازند و خمین بوده‌ است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳۷ هکتار از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی سال گذشته در قالب ۱۱ فقره دچار آتش سوزی شد.

سرهنگ بهزادنیا گفت: بیشترین آتش سوزی سال گذشته به ترتیب مربوط به اراضی طبیعی و مراتع شهرستان‌های خمین، اراک، دلیجان و ساوه بود.

وی، عوامل انسانی را مهمترین دلیل بروز آتش سوزی در مراتع استان مرکزی عنوان کرد و گفت: بروز آتش سوزی در مراتع، خسارات چشمگیری در عرصه های طبیعی به همراه دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از مردم خواست هرگونه وقوع آتش سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و مراتع استان را از طریق شماره ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های این استان اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha