همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل تعاونی مبلمان منبت یک مطالبه و ضرورت جدی در توسعه این صنعت جهانی ملایر است که باید با عضویت حداکثری فعالان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "احد آزادیخواه" روز یک‌شنبه در جمع فعالان و صنعتگران مبلمان منبت ملایر در شهرک صنعتی مبل و منبت حاجی‌آباد، اظهار داشت: شکل‌گیری یک تعاونی قوی نقش مهمی در حمایت از فعالان این حوزه و توسعه و رونق این هنرصنعت جهانی دارد.

وی یکی از چشم‌اندازهای آینده این هنر صنعت را تشکیل تعاونی فعال دانست و افزود: با همراهی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان و فعالان حوزه مبلمان منبت، تلاش برای تشکیل تعاونی مربوطه از پنج ماه پیش آغاز شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس با تمام توان در کنار فعالان هنرصنعت مبلمان ملایر است، گفت: این همراهی و حمایت، نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت ملایر به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت محسوب می شود.

حجت الاسلام آزادیخواه نبود یک تعاونی منسجم را مشکل جدی این حوزه برشمرد و از فعالان این هنرصنعت درخواست کرد تا هر چه سریعتر نسبت به تشکیل تعاونی با سرمایه اعضا و عضوگیری حداکثری اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: از ماه‌های گذشته به دنبال ایجاد یک تعاونی تامین نیاز در شهرک صنعتی مبلمان منبت ملایر هستیم.

"یوسف شعبانی" تامین نیازهای اولیه فعالان این هنرصنعت از طریق بازارهای داخلی و خارجی را یکی از محاسن مهم این تعاونی دانست و افزود: حمایت‌های لازم از تشکیل و فعالیت این تعاونی در ملایر انجام می شود.

شهرستان ملایر دارای بیش از ۹ هزار منبت‌کار و استادکار ماهر و بیش از پنج هزار کارگاه فعال و تنها شهرک تخصصی مبلمان منبت است  که بیش از ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این هنر فعالیت می‌کنند.

هنرصنعت مبلمان منبت ملایر سال ۱۳۹۸ به ثبت جهانی رسیده است.