۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84792158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان مبلمان منبت ملایر حاضر در نمایشگاه اکسپو دبی تجلیل شدند

همدان- ایرنا- هنرمندان و فعالان مبلمان منبت ملایر که در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی حضور پیدا کردند، با حضور جمعی از مسئولان محلی این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر روز شنبه در این آیین اظهار داشت: ملایر تنها شهر ایران بود که به صورت مستقل در این نمایشگاه شرکت کرد.

«ابراهیم جلیلی» افزود: هنرمندان و فعالان مبلمان منبت توانستند در این عرصه بین‌المللی جهان شهر ملایر را در مدت ۶ ماه به حدود ۱۹۰ کشور دنیا معرفی کنند.

وی بیان کرد: به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه بیش از ۲۳ میلیون نفر از این نمایشگاه دیدن کردند و ملایر توانست هنر مبلمان منبت خود را با تمام توان به جهانیان عرضه کند.

شهردار ملایر نیز توجه به هنر و هنرمندان را یکی از اولویت‌های شهرداری دانست و گفت: اولویت نخست شهرداری ملایر توسعه گردشگری و مبلمان منبت است و از هیچ اقدامی در این حوزه دریغ نخواهد کرد.

«مجید فرجی» بیان کرد: تمام تلاش ما توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهر است تا بتوانیم با ایجاد مجموعه‌ها و فضاهایی توریستی و گردشگری همچون مینی‌وُرلد، بام ملایر، ساخت المان‌ها و حضور فعالان صنایع دستی به ویژه مبلمان منبت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، زمینه را برای حضور و ماندگاری بیشتر گردشگران مهیا کنیم.

رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر نیز نمایشگاه اکسپو دبی را یک المپیک اقتصادی بزرگ دانست و اظهار داشت: غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی مزین به آثار فاخر مبلمان منبت ملایر است که برای نخستین بار در این المپیک اقتصادی جهان حضور دارند.

«یدالله کریمی» افزود: ۳۰ برند مبل و منبت در قالب یک برند با عنوان "ملایر آگِر" در این نمایشگاه حضور داشتند و در کنار معتبرترین برندهای جهان ظرفیت‌های این هنر صنعت را به دنیا به‌ ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس معرفی کردند.

وی با بیان اینکه مبلمان منبت ملایر برای نخستین بار به عنوان یکی از برندهای معتبر جهان مجوز حضور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی را کسب کرد، یادآور شد: غرفه مبلمان منبت ملایر به نمایندگی ایران در یکی از سالن‌های غرفه ایران طراحی شد و موفق شد با برنامه‌ریزی‌های منسجم و اقدامات لازم، این هنرصنعت را به خوبی به جهان معرفی کند.

به گزارش ایرنا؛ نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ از پنجشنبه هشتم مهر ۱۴۰۰ (اول اکتبر ۲۰۲۱) تا فروردین ۱۴۰۱ مصادف با ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به میزبانی دبی و با حضور ۱۹۲ کشور جهان به مدت ۶ ماه برگزار شد.

مبلمان و منبت شهرستان ملایر نیز که سال ۹۸ جهانی شد، به عنوان یکی از برندهای معتبر جهانی برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha