شاهرود - ایرنا - رییس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان شهرستان شاهرود گفت: محمدحسین مزحجی ورزشکار جوان شاهرودی نشان طلای دو و میدانی معلولان در رشته پرتاب وزنه قهرمانی کشور را برگردن آویخت.

حسن شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از مسابقات با شرکت ورزشکارانی از سراسر کشور در رشته پرتاب وزنه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

وی اظهار داشت: مزحجی ورزشکار جوان ۲۰ ساله جویای نام شاهرودی با نوع معلولیت کمر به پایین در کلاس f۵۵ رشته دو و میدانی، پرتاب وزنه بیش از ۲ سال به‌صورت حرفه‌ای فعالیت دارد.

وی افزود: مزحجی ورزشکار توانمند معلول شاهرودی با پرتاب وزنه به میزان هشت متر و ۷۶ سانتیمتر نشان طلا و مقام نخست قهرمانی کشور در این رشته ورزشی را از آن خود کرد.

رییس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان شهرستان شاهرود گفت: این ورزشکار، پارسال در چهار مسابقه قهرمانی استانی و همچنین کشوری در رده جوانان و بزرگسالان شرکت کرد، یک نشان نقره و یک مقام چهارمی را به دست آورد. 

رییس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان شهرستان شاهرود ابراز داشت: تمرین‌های حرفه‌ای این ورزشکار علاقه‌مند زیر نظر محمد مصدریان برنامه ریزی، مدیریت و مربیگری می‌شود.  

شریعتی با اشاره به اینکه برای ورزش و تمرین‌های فشرده این جوان باید شرایط خاص و ویژه‌ای فراهم شود، ادامه داد: این ورزشکار با کمترین امکانات از تجهیزات ورزشکاران سالم در این رشته استفاده می‌کند.

شهرستان شاهرود تعداد ۳۰ ورزشکار جانباز و معلول دارای کارت بیمه ورزشی فعال دارد که از این تعداد ۲۰ تن خانم هستند.