سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان با اشاره به اینکه نمایشگاه شکلات و صنایع غذایی تا ۲۹ بهمن سال جاری در سنندج دایر است، گفت: در این نمایشگاه محصولات واحدهای تولیدی چندین استان کشور در قالب ۵۰ غرفه عرضه شده است.

علیرضا فروتن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه شکلات و صنایع غذایی از ۲۴ بهمن سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان واقع در سنندج، بلوار مستضعفین، جنب میدان میوه و تره بار برپا شده و تا بیست و نهم این ماه پذیرای بازدید علاقه مندان است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه ۵۰ غرفه از تولیدات کارخانجات و واحدهای تولیدی استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، البرز و تهران برپا شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان با اشاره به اینکه بیشترین غرفه موجود در این نمایشگاه مربوط به واحدهای تولیدی استان است، گفت: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه تا تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصد عرضه شده است.

فروتن ساعت بازدید از این نمایشگاه را ۱۵ تا ۲۱ خواند و افزود: هرچند محل این نمایشگاه فاقد امکاناتی هم چون پارکینگ و پل عابرپیاده و وسیله ایاب و ذهاب است ولی با این وجود شهروندان استقبال چشمگیری از نمایشگاه‌هایی که تاکنون برپا شده داشتند.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت حدود ۲ سال از شیوع کرونا از دی ماه امسال برپایی نمایشگاه در استان از سرگرفته شد و تاکنون نمایشگاه‌های فرش، لوازم خانگی، مبل و لوستر و صنایع غذایی برپا شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان یادآور شد: براساس شیوه نامه ابلاغی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران و مجوز ستاد ملی کرونا الزاماتی برای برپایی هر نمایشگاهی تعیین شده است.

فروتی با اشاره به اینکه همه غرفه‌داران باید ۲ یا سه دُز وکسن کرونا را تزریق کرده باشند و تمام بازدید کنندگان هم باید ماسک داشته باشند، گفت: غرفه‌ای در ورودی نمایشگاه دایر شده که ماسک را به طور رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و افراد هم که قصد خرید بسته‌ای ماسک را دارند با تخفیف ویژه در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی یادآور شد: آمادگی برپایی سه نمایشگاه دیگر را تا پایان سال داریم و اگر وضعیت شیوع اُمیکرون کنترل و سنندج از وضعیت قرمز خارج شود این نمایشگاه‌ها هم برپا خواهند شد.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان متعلق به سه تشکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن کردستان است.