گناباد-ایرنا- نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مسوولان ذیربط به تازگی ۹۲ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای جاده ای و کاهش خطر پذیری آنها در مناطق شهری و روستایی خواف اختصاص یافت.

حجت الاسلام اکبر احمدپور فدکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف کاهش تصادفات جاده ای برای عملیات تعریض جاده سنگان به نیاز آباد و مژن آباد که از مطالبات مهم مردم بخش سنگان بود افزون بر ۹ میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این طرح به طول ۱۲ کیلومتر و عرض ۲.۵ متر از شهر سنگان تا نیاز آباد و  همچنین به طول ۱۴ کیلومتر و عرض ۲.۵ متر از روستای مژن آباد تا بهدادین در مدت ۱۴ روز انجام شد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت:  مبلغ ۴۵ میلیارد ریال هم برای روکش آسفالت محور مواصلاتی روستای باغ بخشی و  ۳۸ میلیارد ریال برای روکش آسفالت جاده سنگان به نیازآباد اختصاص یافت.

احمد پور افزود: این ۲ طرح  در مرحله مناقصه قرار دارند و عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز می شود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.