۳ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84339365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 زیرساختهای خواف خراسان رضوی ظرف هشت سال اخیر توسعه یافت

گناباد- ایرنا- فرماندار خواف گفت: توسعه زیرساختهای مهم و تاثیرگذار بخشهای اقتصاد، عمرانی، بهداشت و امور اجتماعی در این شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی از دستاوردهای هشت سال اخیر در چارچوب تلاشهای دولت تدبیر و امید است.

حسین سنجرانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید طی حدود ۲ سال گذشته در خواف احداث ۱۵ پل باکسی در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی، پیگیری و روکش آسفالت محور خواف به قاین، روکش آسفالت بیش از ۱۰ کیلومتر از جاده های شهرستان و اجرای روشنایی سه راهی بیاس آباد در مجموع با اعتبار ۲۳۱ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: لایروبی، احیا و مرمت ۲۵ رشته قنات و اجرای ۳۳۰ هکتار سیستم های نوین آبیاری در سطح مزارع کشاورزی با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال، اجرای بیش از ۶۰ کیلومتر لوله گذاری اراضی کشاورزی با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد ریال مهمترین اقدامات طی این مدت در بخش جهاد کشاورزی خواف بود.

فرماندار خواف گفت: همچنین طی ۲ سال گذشته عملیات گازرسانی ۳۲ روستای  این شهرستان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و گاز رسانی به ۱۳ روستای باقی مانده با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و گازرسانی به صنایع کوچک و مرغداری ها با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

سنجرانی ساخت ساختمان جدید اورژانس بیمارستان خواف با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و کمک بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی شرکتهای معدنی سنگان به ستاد کرونای استان خراسان رضوی و شهرستان را از سایر اقدامات در بخش بهداشت و درمان طی همین مدت برشمرد.

وی ادامه داد: طرح مشارکتی آبرسانی به ۱۵ روستای بخش مرکزی شهرستان خواف با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و اصلاح و توسعه ۲۰ کیلومتر از شبکه های آب شرب روستایی این شهرستان با اعتبار ۵۳ میلیارد ریال طی ۲ سال قبل به بهره برداری رسیده و چهار حلقه چاه آب شرب با صرف هزینه ۳۰ میلیارد ریال حفر و تجهیز شده است.

وی جدول‌گذاری، زیرسازی و عمران شهری و روستایی با مجموع اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریال، ساخت و تکمیل ۳۰ فضای آموزشی جدید از محل کمک خیران و انجام مسوولیتهای اجتماعی معادن با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال، ساخت و بهره‌بردای ۹ سایت تلفن همراه و سایر طرحهای مخابراتی با مجموع اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات مهم دولت تدبیر و امید ظرف همین مدت در خواف ذکر کرد.

فرماندار خواف همچنین گفت: با همراهی خیران و سازمانهای مردم نهاد و خیریه ها و دستگاههای اجرایی امداد رسان ۲۶ هزار بسته معیشتی با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا تاکنون بین نیازمندان و آسیب دیدگان در شهرستان خواف توزیع شد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha