سمنان- ایرنا- طبق جدیدترین آمار رسمی، پنج نفر دیگر در فاصله ۲۴ ساعت سپری شده از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان فوت کردند و با این حساب، تعداد درگذشتگان کرونا استان از ابتدا تاکنون به یکهزار و ۱۸۹ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه دوشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۳۳۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید. 

در حال حاضر ۳۳۰ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۶ هزار و ۱۵۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

بنابر این گزارش، با ترخیص ۷۱ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۱۲ هزار و ۳۱۹ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان سمنان قرمز تیره، شهرستان‌های شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر قرمز، شهرستان سرخه نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان زرد کرونایی هستند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد:‌ کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۴۱۱ نفر دیگر را گرفت و از دیروز تا امروز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۳۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۴۰ هزار و ۷۰۸ نفر رسید و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۱ هزار و ۴۰۷ نفر رسید، تا کنون سه میلیون  و ۴۰۴ هزار و ۵۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۶۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.