خمین - ایرنا - رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور گفت: عملیات اجرایی پردیس بسیج پیشکسوتان در هفت مرکز استان کشورکلید خورده و برای ساخت هر پردیس ۲ تا پنج هکتار زمین تخصیص پیدا کرده است.

سردار « نقی رضایار» روز شنبه در نشست با بسیج پیشکسوتان خمین، افزود: زادگاه امام راحل نخستین شهر غیر مرکز استان در کشور است که پردیس پیشکسوتان در آن ساخته می‌شود.
وی با اشاره به واگذاری ۲ و نیم هکتار زمین به‌منظور ایجاد پردیس بسیج پیشکسوتان در تهران، بیان کرد: ساخت ۲ تا چهار پردیس در کلان‌شهرها توسط وزارت دفاع هدفگذاری شده است و برای هر پردیس ۱۰ میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.
رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان گفت: شناسایی ۱۵ هزار پیشکسوت بسیجی در هر شهرستان پیش بینی می‌شود و پردیس‌های بسیج پیشکسوتان مکانی برای ساماندهی این افراد در قالب گروه های جهادی به‌منظور نقش آفرینی در جامعه است.
سردار رضایار بسیجیان پیشکسوت را بهترین مشاور برای مدیران دانست و اظهار داشت: این قشر می‌توانند در عرصه‌های دفاعی و امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و فناوری، اقتصادی و سازندگی، حقوقی و مشاوره ای، سلامت و محیط و زیست فعالیت کنند.
رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان با اشاره به اینکه بخش خواهران پیشکسوت باید درتمام عرصه‌ها فعال شود، یادآور شد: در مدت ۱۰ سال شروع فعالیت بسیج پیشکسوتان در کشور، ۵۰۰ هزار نفر پیشکسوت نیروهای مسلح شناسایی و ۳۰ درصد آنان جذب شدند. 
وی با بیان اینکه بسیجیان پیشکسوت در عرصه‌های امنیتی، اجتماعی، علمی، اقتصادی ، عملیاتی و فرهنگی حضور پیدا کردند، گفت: ۲۰۰ پیشکسوت بسیجی در جبهه مقاومت حضور دارند و ۷۰ پیشکسوت نیز در این جبهه به شهادت رسیدند.
رضایار تاکید کرد: گستره بسیج پیشکسوتان از نیروهای مسلح به تمام بازنشستگان کشوری، لشکری  و مردمی توسعه پیداکرده است و جامعه هدف این سازمان تمام پیشکسوتان نظام هستند.
رئیس بسیج پیشکسوتان افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که پیشکسوتان دوران سال دفاع مقدس را سازماندهی کنیم و برای نیازهای انقلاب و کشور از آنان استفاده کنیم.
سردار رضایار بیان کرد: ۲۰ هزار پزشک بازنشسته در نیروهای مسلح وجود دارد و ۲ هزار نفر نیز  شناسایی شدند.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست گفت: اقتدار امروز نظام اسلامی در دنیا مرهون ایثارگری های بسیجیان و مقاومت ملت بصیر و پرافتخار ایران است.
سردار « قاسم قریشی» اظهار داشت: استکبار جهانی و قدرت‌های دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی پشت صدام بودند  اما ایران با تکیه بر رزمندان و بسیجیان مومن و شجاع توانست درمقابل پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی ایستادگی کند.
وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی برخلاف حمایت‌های آشکار استکبار هزاران کیلومتر از مرزهای کشور و حتی حرم حضرت زینب(س) عقب رانده شدند.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: آمریکا با وجود هزاران میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و مزدورانی نظیر داعش مجبور شد از منطقه برود.
سردار قریشی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس، دشمنان ایران را در تهیه سیم خاردار و انواع فشنگ تحریم کردند و امروز ما را در دادن موشک و رادار به دیگر کشورهایی که می‌خواند از خود دفاع کنند، تحریم می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای مدافع حرم از پیشکسوتان بسیجی هستند، گفت: بسیج پیشکسوتان همواره در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و حوادث نظیر سیل و زلزله در خط مقدم بوده است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا سازمان بسیج پیشکسوتان در حوزه سلامت نیز وارد میدان شده است.
فرمانده سپاه ناحیه خمین نیز در این نشست گفت: زادگاه امام راحل بیش از یک‌هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و هفت هزار رزمنده و ایثارگر برگ زرینی در کتاب افتخارات این شهرستان است.
سرهنگ « علی اکبر حسینی » افزود:  پیشکسوتان بسیج گلچین  ایثارگران در عرصه‌های مختلف عملیاتی و فرهنگی هستند.
فرماندار شهرستان خمین در این نشست پیشکسوتان بسیجی را از ظرفیت‌های مهم شهرستان دانست و گفت: این افراد در تمام برنامه‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی حضور فعالی دارند.
« احمد طهرانی » ادامه داد: بسیجیان پیشکسوت به‌عنوان بک بازوی توانمند در کنار دیگر مسوولان برای توسعه زادگاه امام راحل تلاش می‌کنند.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است.