اردبیل - ایرنا - رییس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل گفت: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر این استان به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما برگزار خواهد شد.

سرهنگ علی لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر نخواهد شد، افزود: اهالی رسانه استان می‌توانند آثار خود را در محورهای مشخص شده تا آخر آذرماه امسال به دبیرخانه این جشنواره تحویل دهند. 

وی بیان کرد: فعالان رسانه‌ می‌توانند آثار خود را در قالب مصاحبه، خبر، گزارش مکتوب و تلویزیونی، تیتر، یادداشت و مطالبه، عکس و کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره واقع در سالن ولایت، دفتر بسیج رسانه استان اردبیل تحویل دهند.

وی با اشاره به محورهای جشنواره اضافه کرد: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ۱۰ محور جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بصیرت افزایی و دشمن شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی ،بسیج و حوزه‌های اقدام و امیدآفرینی برگزار خواهد شد.

او از فراخوان آثار جشنواره ویژه زنان و خانواده خبر داد و گفت: خواهران بسیجی می‌توانند تا ۱۵ آذر آثار خود را در محورهای نقش زنان و مادران، آموزش درسی فرزندان در ایام کرونا، شیوه‌های و راهکاری حفظ روابط همسران در ایام کرونا، مدیریت اقتصادی خانواده در کرونا، نقش زنان در پیاده‌سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تحقق سبک زندگی پیامبر و ائمه معصومین مولا علی (ع) و حضرت زهرا (س)،  تحکیم بنیان خانواده از طریق فرزندآوری در قالب مصاحبه، یادداشت، گزارش خبری، اینفوگرافی و مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به سیر صعودی آثار ارسالی در سال‌های اخیر اظهارداشت: آثار ارسالی هر سال نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته که بیانگر استقبال اهالی رسانه استان از این جشنواره است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل افزود: رسانه‌ها علاوه بر رسالت اطلاع‌رسانی نقش بسزایی در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند.

لطفی با تاکید بر تقویت تولیدات رسانه‌ای در زمینه تبیین، توسعه و نهادینه‌سازی مواضع گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد: از جمله اهداف برجسته جشنواره خنثی نمودن توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان انقلاب اسلامی است. 

وی با بیان اینکه استعمار و استکبار با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود در تلاش برای تسط به سایر کشورها است، افزود: ارتقای سواد اهالی رسانه و تعهد و تخصص این قشر ضروری است تا نظام سلطه و بدخواهان ملت‌ها بویژه نظام اسلامی ایران به اهداف شوم و پلید خود نرسند.

منصور صمصام حیدری، دبیر اجرایی جشنواره مالک اشتر استان اردبیل هم  در گفت و گو با ایرنا با شااره به اینکه  جشنواره «مالک اشتر» فرصتی برای تبیین فرهنگ بسیجی، کار جهادی، الگوسازی و اسوه‌پروری است ، گفت:  این  جشنواره «مالک اشتر»، زمینه شایسته سالاری و رشد فرماندهان، مدیران و رده‎های موفق و برتر استان را ایجاد می‌کند.

وی  از جمله اهداف کلی برگزاری جشنواره مالک اشتر را ارتقا و پایش وضعیت عملکرد سازمان و هم‌چنین الگوسازی، الگوپروری و اسوه‌پروری ذکر کرده و بیان کرد:  این جشنواره در نواحی مقاومت طی تیرماه و سطح سپاه استانی طی مردادماه اجرا شد.

به گفته صمصام حیدری،  شعار محوری جشنواره سال‌جاری با عنوان «شجاعت و توکل، بصیرت و توسل، مردمی و جهادی قاسم سلیمانی» است که این شعار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: جشنواره مالک اشتر در کل کشور در ۴ سطح اجرا می‌شود و اولین سطح مربوط به رده‌های عمده فرماندهی کل، دومین سطح نیروها، سازمان‌های بسیج و رده‌های عمده، سطح سوم شامل سپاه استانی و سطح چهارم سرپنجه‌ها و نواحی و مقاومت‌ها است که در تیرماه اجرا شده و منتخبان تجلیل شدند.

دبیر اجرایی جشنواره مالک اشتر استان اردبیل، با اشاره به تجلیل از ۱۱ منتخب از استان اردبیل در رده‌های مختلف سطح چهارم عنوان کرد: ۱۱ رده منتخب استان اردبیل در سال‌جاری در سطح ملی تشویق خواهند شد و این درحالیست که در سال گذشته ۵ منتخب داشتیم و از این حیث رشد خوبی را شاهدیم.

صمصام حیدری، گفت: این منتخبان از رده‌های مختلف پایگاه‌قشری برتر دانشجویی، حوزه قشری برتر دانشجویی، پایگاه برتر، گروه جهادی، کانون قشری برتر مهندسین صنعتی، واحد پیشگام دانش‌آموزی، هستند.