۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84120858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل گفت: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر این استان به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما برگزار خواهد شد.

سرهنگ علی لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر نخواهد شد، افزود: اهالی رسانه استان می‌توانند آثار خود را در محورهای مشخص شده تا آخر آذرماه امسال به دبیرخانه این جشنواره تحویل دهند. 

وی بیان کرد: فعالان رسانه‌ می‌توانند آثار خود را در قالب مصاحبه، خبر، گزارش مکتوب و تلویزیونی، تیتر، یادداشت و مطالبه، عکس و کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره واقع در سالن ولایت، دفتر بسیج رسانه استان اردبیل تحویل دهند.

وی با اشاره به محورهای جشنواره اضافه کرد: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ۱۰ محور جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بصیرت افزایی و دشمن شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی ،بسیج و حوزه‌های اقدام و امیدآفرینی برگزار خواهد شد.

او از فراخوان آثار جشنواره ویژه زنان و خانواده خبر داد و گفت: خواهران بسیجی می‌توانند تا ۱۵ آذر آثار خود را در محورهای نقش زنان و مادران، آموزش درسی فرزندان در ایام کرونا، شیوه‌های و راهکاری حفظ روابط همسران در ایام کرونا، مدیریت اقتصادی خانواده در کرونا، نقش زنان در پیاده‌سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تحقق سبک زندگی پیامبر و ائمه معصومین مولا علی (ع) و حضرت زهرا (س)،  تحکیم بنیان خانواده از طریق فرزندآوری در قالب مصاحبه، یادداشت، گزارش خبری، اینفوگرافی و مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به سیر صعودی آثار ارسالی در سال‌های اخیر اظهارداشت: آثار ارسالی هر سال نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته که بیانگر استقبال اهالی رسانه استان از این جشنواره است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل افزود: رسانه‌ها علاوه بر رسالت اطلاع‌رسانی نقش بسزایی در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند.

لطفی با تاکید بر تقویت تولیدات رسانه‌ای در زمینه تبیین، توسعه و نهادینه‌سازی مواضع گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد: از جمله اهداف برجسته جشنواره خنثی نمودن توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان انقلاب اسلامی است. 

وی با بیان اینکه استعمار و استکبار با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود در تلاش برای تسط به سایر کشورها است، افزود: ارتقای سواد اهالی رسانه و تعهد و تخصص این قشر ضروری است تا نظام سلطه و بدخواهان ملت‌ها بویژه نظام اسلامی ایران به اهداف شوم و پلید خود نرسند.

منصور صمصام حیدری، دبیر اجرایی جشنواره مالک اشتر استان اردبیل هم  در گفت و گو با ایرنا با شااره به اینکه  جشنواره «مالک اشتر» فرصتی برای تبیین فرهنگ بسیجی، کار جهادی، الگوسازی و اسوه‌پروری است ، گفت:  این  جشنواره «مالک اشتر»، زمینه شایسته سالاری و رشد فرماندهان، مدیران و رده‎های موفق و برتر استان را ایجاد می‌کند.

وی  از جمله اهداف کلی برگزاری جشنواره مالک اشتر را ارتقا و پایش وضعیت عملکرد سازمان و هم‌چنین الگوسازی، الگوپروری و اسوه‌پروری ذکر کرده و بیان کرد:  این جشنواره در نواحی مقاومت طی تیرماه و سطح سپاه استانی طی مردادماه اجرا شد.

به گفته صمصام حیدری،  شعار محوری جشنواره سال‌جاری با عنوان «شجاعت و توکل، بصیرت و توسل، مردمی و جهادی قاسم سلیمانی» است که این شعار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: جشنواره مالک اشتر در کل کشور در ۴ سطح اجرا می‌شود و اولین سطح مربوط به رده‌های عمده فرماندهی کل، دومین سطح نیروها، سازمان‌های بسیج و رده‌های عمده، سطح سوم شامل سپاه استانی و سطح چهارم سرپنجه‌ها و نواحی و مقاومت‌ها است که در تیرماه اجرا شده و منتخبان تجلیل شدند.

دبیر اجرایی جشنواره مالک اشتر استان اردبیل، با اشاره به تجلیل از ۱۱ منتخب از استان اردبیل در رده‌های مختلف سطح چهارم عنوان کرد: ۱۱ رده منتخب استان اردبیل در سال‌جاری در سطح ملی تشویق خواهند شد و این درحالیست که در سال گذشته ۵ منتخب داشتیم و از این حیث رشد خوبی را شاهدیم.

صمصام حیدری، گفت: این منتخبان از رده‌های مختلف پایگاه‌قشری برتر دانشجویی، حوزه قشری برتر دانشجویی، پایگاه برتر، گروه جهادی، کانون قشری برتر مهندسین صنعتی، واحد پیشگام دانش‌آموزی، هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha