بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: همان‌گونه که آیین های شب قدر و نماز عید سعید فطر با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در استان برگزار شد، می توان سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی را نیز با رعایت نکات بهداشتی برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: جامعه مذهبی استان آزمون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در آیین شب های قدر و برگزاری نماز عید سعید فطر با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر زندگی در شرایط کرونایی، اظهار داشت: زندگی مذهبی هم جزوی از زندگی مردم است به گونه ای که باید بتوانیم در این شرایط کرونایی نیز آیین های ملی و مذهبی را به خوبی برگزار کنیم.

امام جمعه بجنورد افزود: باید یک سری استانداردهای کلی برای چگونگی برگزاری مراسمات مذهبی در استان مصوب شود و دیگر شاهد برگزاری جلسه ای برای چگونگی مراسم ها در شرایط کرونایی نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برگزاری آیین ملی و مذهبی بازخورد روحی موثری در مقابله با کرونا دارد، افزود: پیشنهاد این است که امسال آیین بزرگداشت امام راحل( ره) با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی  در مصلی امام خمینی (ره) با نظارت علوم پزشکی در ساعتی مشخص و کوتاه به همراه قرآن‌خوانی و مداحی برگزار شود.

چگونگی برگزاری آیین ارتحال امام (ره) در خراسان شمالی بزودی اعلام می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری مراسم ارتحال امام ( ره) در کمیته استانی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد، افزود: با توجه به شرایط کرونایی استان برگزاری تنها یک مراسم محوری در مرکز مصلی امام خمینی (ره) با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی پیشنهاد بسیار خوبی است.

ولی الله حیاتی افزود: این مراسم احتمالا در قالب ساعتی کوتاه و مشخص و  داشتن حداقل تجهیزات حفاظت فردی نظیر ماسک ، دستکش برگزار خواهد شد.

 استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.