۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83305870
T T
۰ نفر

نظارت بر قنادي هاي زنجان در ماه رمضان افزايش مي يابد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83305870
نظارت بر قنادي هاي زنجان در ماه رمضان افزايش مي يابد

زنجان - ايرنا - مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده در ايام ماه مبارك رمضان، بازرسي از قنادي ها (پخت زولبيا و باميه) و مراكز پخت آش و حليم توسط كارشناسان بهداشت محيط اين استان تشديد مي شود.

جمال ناصحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با آغاز ماه مبارك رمضان نظارت ها بر مراكز تهيه و توليد مواد غذايي به ويژه قنادي ها بيش از گذشته تشديد مي شود و در صورت مشاهده موارد و گزارش هاي مردمي با متخلفان برخورد مي شود.
وي اظهار كرد: هم اكنون كارشناسان بهداشت محيط استان در بازرسي از مراكز توليد مواد غذايي به ويژه قنادي ها به دستگاه پرتابل سنجش آلودگي مواد غذايي مجهز هستند كه فرآيند مربوط به تهيه زولبيا و باميه به ويژه روغن مصرفي را مورد آزمايش قرار مي دهند.
اين مسئول ادامه داد: بر اين اساس قبل از آغاز ماه مبارك رمضان آموزش هاي لازم نيز در ارتباط با چگونگي روغن مصرفي و مواد اوليه و كارت بهداشتي به متصديان مربوطه به ويژه قنادي ها ارائه شده است.
وي اضافه كرد: همه ساله در ماه مبارك رمضان فعاليت صنوف غير مرتبط براي عرضه زولبيا و باميه، آش و حليم پزي افزايش مي يابد چراكه در برخي موارد به دليل رعايت نكردن ضوابط بهداشتي در اين حوزه مشكلاتي بوجود مي آيد.
ناصحي به همشهريان زنجاني توصيه كرد مواد غذايي مورد نياز خود را فقط از مراكز معتبر و شناسنامه دار تهيه كنند.
وي اضافه كرد: به اين مهم بايد توجه داشت استفاده از ظروف يكبار مصرف براي مواد غذايي داغ مانند حليم و آش بسيار خطرناك است و در اين راستا توصيه مي شود از ظروف فلزي و يا استيل استفاده شود.
مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان ادامه داد: در صورت استفاده اجباري از ظروف يكبار مصرف دما نبايد از 60 درجه بيشتر باشد.
وي اظهار داشت: در اين ايام با همكاري دستگاه هاي متولي امر نيز نظارت بر دستفروشان عرضه مواد غذايي نيز بيش از گذشته افزايش مي يابد.
اين مسئول بهداشتي خاطرنشان كرد: بازرسان بهداشت محيط استان بصورت شفيت صبح و بعداز ظهر از ساعات 8 تا 20 بر مراكز عرضه و توليد مواد غذايي نظارت هاي لازم را انجام مي دهند و در صورت نياز و دريافت گزارشي خاص، پس از افطار نيز مورد رسيدگي مي شود.
به گفته وي، شهروندان در صورت مشاهده تخلف و يا شكايات مي توانند آن را به سامانه 190 مركز پاسخگويي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اطلاع دهند كه موارد پس از ارجاع در كوتاهترين زمان ممكن مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
9646/6085

سرخط اخبار استان‌ها