۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85480876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ نشان کشوری و ۱۲ مدال فراملی دستاورد بدنسازان زنجان

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۹
کد خبر: 85480876
۵۰ نشان کشوری و ۱۲ مدال فراملی دستاورد بدنسازان زنجان

زنجان - ایرنا - بدنسازان و ورزشکاران پرورش اندام استان در سال گذشته ۵۰ نشان کشوری و ۱۲ مدال فراملی برای استان به ارمغان آوردند و در سال جاری نیز برای مدال آوری و افتخارآفرینی بیشتر در میادین مختلف ورزشی برنامه ریزی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بدن سازی و پرورش اندام از ورزش های با قدمت بالا و رایج است که به جهت زیبایی اندام و سلامت به خصوص در سالهای اخیر از اهمیت زیادی برخوردار شده است و علاقه مندان به این رشته ورزشی ویژه‌تر و تخصصی‌تر در آن فعالیت می کنند.

بدنسازی و پرورش اندام ورزش مناسبی برای عضله سازی و شکل دهی به اعضای مختلف بدن است.بدنسازی، ورزشی کاربردی برای همه سنین به خصوص جوانانی است که به دنبال عضله سازی بدن خود هستند.

علاقه مندان به این ورزش با تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب عضلات خود را ورزیده می کنند و توانایی جسمانی خود را افزایش می دهند؛ انواع مختلف این ورزش هرچند در مجموع مشابه یکدیگر است اما دسته بندی های پرورش اندام (بادی بیلدینگ)، بادی کلاسیک، فیتنس فیزیک و وزنه‌برداری (پاورلیفتینگ) را شامل می شود که هریک با تکنیک ها و روشها و حتی رژیم غذایی متفاوتی اجرا می شود.

زنجان یکی از استانهای موفق و مطرح در رشته بدنسازی و پرورش اندام است که در حال حاضر پنج ملی پوش دارد و همه ساله مسابقات مهمی را برگزار می کند و ورزشکاران آن در میادین مختلف ورزشی حضور می یابند و افتخار آفرینی می‌کنند.

برای اطلاع از وضعیت این رشته ورزشی در استان خبرنگار ایرنا با علی شهبازی رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت و گو کرده است.

ایرنا: هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان سال گذشته چه اتفاقات مهم و مثبتی را در کارنامه خود ثبت کرد؟

بدنسازی و پرورش اندام زنجان از موفقترین رشته های ورزش استان در سال گذشته بود که بسیار خوش درخشید.

سال ۱۴۰۲ سال پرکار، پرتلاش و پرافتخاری برای این هیات بود؛ اعضای هیات شبانه روزی وقت گذاشتند تا اتفاقات خوبی برای هیات، استان و کشور رقم بخورد.

هیات های ورزشی ۲ رسالت مهمی برعهده دارند که یکی برگزاری مسابقات برای استعدادیابی و دیگری نیز آموزش است.

سال گذشته با برگزاری مسابقات و اعزام ها ۵۰ مدال کشوری از سوی ورزشکارن بدنسازی و پرورش اندام زنجان کسب شد.سال قبل ۱۷ مسابقه قهرمانی باشگاه‌های استان با حضور یک هزار و ۲۰۰ ورزشکار در شهرهای استان برگزار شد پس از برگزاری این مسابقات ۱۹ مورد اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری به همراه مربی و سرپرست داشتیم که ۲۰۰ ورزشکار به مسابقات کشوری اعزام شدند و ماحصل این اعزام ها کسب ۵۰ مدال کشوری و نتایج درخشان بی سابقه دیگر بود.

در بخش بانوان، کاپ تیمی نیز در مسابقت پاورلیفتینگ برای استان به ارمغان آمد و در نتیجه این مسابقات و اعزام ها ۶ نفر از ورزشکاران ما به عنوان عضو تیم ملی به مسابقات برون مرزی اعزام شدند که با کسب ۱۲ عنوان و مدال برای کشور افتخار آفرینی کردند.

۵۰ نشان کشوری و ۱۲ مدال فراملی دستاورد بدنسازان زنجان

ایرنا: هر یک از ورزشکاران مطرح این رشته در استان زنجان به چه مقامهایی دست یافتند؟

احمد مهری مدال طلا، اورال دسته سوم فیزیک کلاسیک و کارت حرفه‌ای "الیت" لبنان را کسب کرد که در پرورش اندام مدال سنگینی محسوب می شود.

سید هادل موسوی یک مدال طلا و یک نقره در مسابقات بین قاره ای آسیا و اقیانوسیه و آفریقا کسب کرد.

سجاد کریمی یک مدال نقره انفرادی، مدال طلای تیمی دوبل و طلای تیمی سوبل را به دست آورد و محمد باقر شمسی نقره فیلدینگ تورنمنت بین المللی کاپ ترکیه را از آن خود کرد.

در بخش بانوان نیز شهلا قهرمانی در مسابقات بین قاره ای در هنگ کنگ مدال طلای ایران و در مسابقات پاورلیفتینگ آسیا در مالزی مدال نقره را کسب کرد.

اتفاق مهمی که در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام سال گذشته بعد از ۶ سال رخ داد، حضور قهرمانان این رشته ورزشی در مراسم تجلیل با حضور رییس جمهور بود که از استان زنجان نیز چهار نفر در این مراسم حضور داشتند که این افتخار آفرینی های بسیار مهم با تلاش های شبانه روزی و همت مسوولان استان و دست اندرکاران ورزشی به دست آمد.

ایرنا:‌ برنامه های امسال هیات بدنسازی و پرورش اندام استان چیست؟

با توجه به عملکرد سال قبل طی جلساتی که برگزار شد تلاش خواهیم کرد در بحث مدال آوری بیش از سال گذشته موفق باشیم.

امسال طبق ابلاغیه فدراسیون، تقویم ورزشی استان را تنظیم و تدوین کردیم و برگزاری مسابقات مختلف را خواهیم داشت.

۵۰ نشان کشوری و ۱۲ مدال فراملی دستاورد بدنسازان زنجان

درخواست چند مسابقه و رویداد بین المللی را در برنامه داریم که اگر توافق شود و حامی مالی جذب کنیم در این امر ورود خواهیم کرد و در شهرستان های ابهر و زنجان مسابقات قویترین مردان را برگزار خواهیم کرد.

امسال مسابقات قوی ترین مردان کشور در زنجان و ابهر برگزار خواهد شد.مسابقات سراسری قویترین مردان پارسال با حضور اکثر قهرمانان بنام کشور در زنجان برگزار شد و قطعا امسال هم این مسابقات را در زنجان برگزار خواهیم کرد.

برای امسال رویدادهایی پیش بینی شده است و با توجه به اینکه استان در پاورلیفتینگ از پتانسیل بالایی برخوردار است نسبت به ایجاد خانه پاورلیفتیگ در شهرستانها اقدام کرده ایم که در آینده نزدیک خانه پاورلیفتیگ شهرستان خرمدره افتتاح خواهد شد.

در جلسه ای که با رییس اداره ورزش و جوانان ابهر داشتیم قول مساعد برای در اختیار گذاشتن فضای مناسب برای راه اندازی خانه پاورلیفتینگ ابهر که دارای ظرفیت بالایی در این رشته است،‌ داده شد.

از مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز می خواهیم یکی از محل های مجموعه ورزشی بعثت را در اختیار هیات قرار دهد تا بتوانیم خانه پاورلیفتینگ شمالغرب کشور را در زنجان ایجاد کنیم.

با توجه به موقعیت جغرافیای استان ایجاد این خانه حرکت بسیار خوبی برای رشد و توسعه رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام استان خواهد بود.

در بحث های آموزش، برگزاری کلاس ها و دوره های متعددی را در تقویم ورزشی درخواست کرده ایم که اگر کد دوره ها تخصیص یابد کلاس ها و سمینارها را آغاز می کنیم و مساله مهم اینکه برگزاری دوره بین المللی آنتی دوپینگ را نیز برای استان درخواست کرده ایم که در صورت موافقت در زنجان برگزار خواهد شد.

یکی از مهمترین رویکردهای این هیات ورزشی توجه به آموزش و ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان ورزشی است که این مهم در سال جاری با جدیت پیگیری می شود.

۵۰ نشان کشوری و ۱۲ مدال فراملی دستاورد بدنسازان زنجان

ایرنا: این هیات در بحث استعدادیابی چه برنامه هایی دارد؟

بحث استعدادیابی در برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی انجام می شود.

تیم هیات بدنسازی در قالب کمیته ها فعال است و در پاورلیفتینگ تا جایی پیش رفته ایم که استعدادیابی در روستاها نیز انجام می شود.

ایرنا:‌ برای بانوان فعال در این رشته چه اقداماتی انجام شده است؟

۱۵۰ باشگاه بدنسازی در سطح استان فعال است که ۷۴ باب آن در شهر زنجان قرار دارد که ۵۰ درصد این سالن ها برای بانوان و ۵۰ درصد مختص آقایان است.

۵۰ نشان کشوری و ۱۲ مدال فراملی دستاورد بدنسازان زنجان

ایرنا:‌ زنجان در مچ اندازی نیز حرفی برای گفتن دارد، برای توسعه این ورزش چه برنامه هایی در پیش است؟

در زمان حاضر ۱۲ مچ انداز این هیات ورزشی عضو تیم ملی هستند که این موضوع از ظرفیت های بالای این رشته در استان حکایت دارد.

شهرستان طارم یکی از مناطق دارای ظرفیت بالا در رشته مچ اندازی است که تلاش شده است با تامین تجهیزات لازم به عنوان قطب این رشته در استان معرفی شود.

طارم می تواند پایلوت مچ اندازی زنجان باشد، سال قبل یک سالن ورزشی را در این شهرستان تحویل گرفتیم که باشگاه بدنسازی و کنار آن خانه مچ اندازی را فعال کردیم.

امسال در مسابقات مستر یونیورس، ۹ نفر به ‌عنوان تیم ملی حضور خواهند داشت و قطعا با برگزاری مسابقات متعدد این ورزش را گسترش خواهیم داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha