۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83292253
T T
۰ نفر

امام جمعه يزد:

عدل را سرلوحه حكميت هاي خود قرار دهيم

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83292253
عدل را سرلوحه حكميت هاي خود قرار دهيم

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: بايد در حكميت‌هاي خود به عدل رفتار كنيم تا حق هيچ كس ضايع نشود؛ برگزاري دوره‌هاي مختلف براي وكلا به خصوص وكلاي جديد در راستاي با تجربه تر شدن و مدنظر قرار دادن خداي متعال در حكميت‌ها ضروري است.

به گزارش روز جمعه دفتر امام جمعه يزد، آيت الله محمدرضا ناصري در ديدار رئيس هيات مديره كانون وكلاي دادگستري افزود: وكلا و قضات نبايد هيچگاه خدا را فراموش كنند و اينكه به خاطر ماديات چشم از حقايق ببندند و حق مظلومي را پايمال كنند.
امام جمعه يزد با اشاره به اينكه اگر فردي براي پول و درآمد بيشتر پرونده‌اي را قبول كند اولين خيانتي است كه انجام داده گفت: چون فرد به دنبال پول بيشتر است و نمي‌تواند قاضي و وكيل خوبي باشد چون وكالت از نفس اماره و شيطان درونش مي‌كند.
ناصري يزدي با تاكيد بر اينكه فرهنگ پول بيشتر بايد كمرنگ شود افزود: اگر اين فرهنگ نيست كه ان‌شاءالله نباشد ولي اگر هم وجود دارد، كمرنگ شود تا قاضي بتواند عدالت را حاكم بر همه چيز ببيند و از مسير حق منحرف نشود.
وي خاطر نشان كرد: اگر حق مظلومي از ظالمي گرفته و عدالت حفظ شود ارزش بسياري زيادي نزد خداي متعال دارد پس كار وكيل و قاضي بسيار حساس و ارزشمند است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با تاكيد بر اينكه قضات و وكلاي تازه وارد بايد اطلاعات و آگاهي كامل داشته باشند و بهترين تصميم را بگيرند تصريح كرد: همچنين قضات و وكلايي كه با تجربه هستند هم نبايد از آن تجربه سوء استفاده كنند.
ناصري با بيان اينكه ايران در زمينه تحريم‌هاي ظالمانه‌اي كه به آن روا شده دير عمل كرده است اظهار داشت: حداقل كاري كه مي‌شد در قبال تحريم‌هاي آمريكايي‌ها كرد، شكايت به دادگاه‌هاي بين المللي بود كه بالاخره نتيجه نيز خواهد داشت.
وي افزود: كاري كه آمريكايي‌ها انجام مي‌دهند خلاف حقوق بشر و انسانيت است و بدون شك اين مسائل را مي‌توان در سطح بين الملل پيگيري كرد.
كانون وكلاي دادگستري يزد از سال 1395 به عنوان بيست و چهارمين كانون مستقل در كشور فعاليت خود را آغاز كرد و هم اكنون 837 نفر وكيل پايه يك دادگستري و 359 كارآموز وكالت با اين نهاد همكاري دارند.
7536/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها