۲ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۵۱
کد خبر: 83250900
T T
۰ نفر
سه طرح عمراني با افزون بر يك ميليارد تومان در اردكان افتتاح شد

يزد - ايرنا - همزمان با ولادت امام علي(ع) با يك ميليارد و 30 ميليون تومان هزينه سه طرح هاي برقرساني به شهرك بنياد مسكن، زمين ورزش چمن مصنوعي و نيز ساختمان خانه بهداشت روستاي سرو سفلي بخش عقدا شهرستان اردكان در مراسمي با حضور مردم و تعدادي از مسئولان محلي به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي عصر پنجشنبه در اين مراسم گفت: مديريت آگاهانهِ امكانات و خدمات در روستاها، يكي از الزامات توسعه در بخش روستايي محسوب مي‌شود.
وي عنوان كرد: يكي از ثمرات انقلاب، توجه به روستاها و مناطق كمتر توسعه‌يافته هست، در اولين روز سال جديد شاهد حضور مسئولان استان و شهرستان براي افتتاح پروژه‌هاي روستايي هستيم تا لبخند رضايت بر چهره روستائيان عزيز نشانده شود، گواهي بر اين رويكرد است.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنين با اشاره به نام‌گذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري به « رونق توليد»، به تبيين الزامات رونق كار در بخش كشاورزي پرداخت و تصريح كرد: در استان يزد به دليل شرايط اقليمي خاص و خشكسالي هاي متوالي، توجه به راهكارهاي افزايش بهره‌وري در توليد محصول و مديريت مصرف آب ضروري است.
وي با اشاره به جايگاه استان يزد در توليد محصولات مختلف كشاورزي در كشور و توليد افزون بر 1.6 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي و دامي استان اظهار داشت: اميدوارم با به‌كارگيري راهكارهايي همچون افزايش دانش كشاورزان، به‌كارگيري روش‌هاي نوين توليد و آبياري؛ همچنين حمايت از فعالان اين بخش در قالب تسهيلات موردنياز و ... ، ضريب پايداري و توسعه بخش كشاورزي استان ارتقا يابد.
همچنين در مراسم بهره‌برداري از اين طرح‌ها، مديرعامل شركت توزيع برق استان يزد، سرپرست فرمانداري اردكان و جمعي از روساي ادارات، اعضاي شوراهاي اسلامي بخش عقدا و مردم روستاي سرو سفلي حضور داشتند.
پروژه‌هاي برق‌رساني به شهرك بنياد مسكن با اعتبار 330 ميليون تومان، زمين چمن مصنوعي مرحوم آيت‌الله خاتمي(ره) با 350 ميليون تومان و ساختمان خانه بهداشت حضرت سيدالشهدا نيز با اعتبار 350 ميليون تومان به بهره‌برداري رسيد.
مركز شهرستان 98 هزارنفري اردكان در 60 كيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها