۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۲۴
کد خبر: 82910745
T T
۰ نفر
ساختمان مراكز رشد پارك علم و فناوری یزد افتتاح شد

یزد - ایرنا - ساختمان مراكز رشد پارك علم و فناوری یزد عصر چهارشنبه در آیینی با حضور عبدالرضا باقری قائم مقام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان وزارتخانه ، علی زینی وند معاون استانداری یزد و تعدادی از مدیران محلی افتتاح شد.

این ساختمان در سه طبقه با چهار هزار و 790 مترمربع زیربنا و با ظرفیت استقرار 500 شركت احداث شد و دارای سه سالن نشست ها و چهار آزمایشگاه تخصصی است.
رئیس پارك علم و فناوری یزد در آیین یادشده از فعالیت 259 شركت زیر مجموعه این پارك خبر داد و گفت: از این تعداد 68 شركت در مرحله پیش رشد، 45 شركت رشد و 69 شركت پسا رشد فعالیت دارند و 77 شركت هم در انتظار استقرار در پارك هستند.
داریوش پورسراجیان از جمله مهمترین دستاوردهای پارك علم و فناوری یزد را حمایت از ایجاد، رشد و توسعه 767 هسته و موسسه فناور، اشتغال زایی یكهزار و 500 نفر، ایجاد نخستین صندوق پژوهش و فناوری كشور در سال 1383 با هدف ارائه انواع خدمات و تسهیلات ملی - اعتباری، تمركز بر توسعه هماری های علمی و فناوری بین المللی و ایجاد نخستین مركز نوآوری كشور در سال 1388 عنوان كرد.
در مراسم یادشده گزارشی از طرح جامع پارك علم و فناوری یزد ارائه و نخستین قرارداد واگذاری اراضی این طرح منعقد شد.
این طرح در زمینی به وسعت ۶۹ هكتار در مسیر كمربندی یزد - كرمان واقع شده و با تامین زیرساخت ها، مرحله نخست این طرح یك ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
همچنین در آیینی با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، احداث ساختمان رفاهی - ورزشی پارك علم و فناوری یزد در سه طبقه و شامل سالن چند منظوره رفاهی، آشپزخانه، سالن ورزش و استخر با سه هزار و 570 متر مربع زیربنا آغاز شد.
7532/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها