۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۳
کد خبر: 83175281
T T
۰ نفر

خروج غيرقانوني كودك 6ساله را قرباني كرد

۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۳
کد خبر: 83175281
خروج غيرقانوني كودك 6ساله را قرباني كرد

اروميه - ايرنا - رييس جمعيت هلال احمر ماكو گفت: جسد كودك 6ساله اي كه در حال خروج غيرمجاز از كشور به همراه مادرش از دست مرزبانان فرار كرده و مفقود شده بود، بعد از پنج ساعت تلاش عوامل مرزباني و هلال احمر كشف شد.

سجاد اسماعيل زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: مادر اين كودك به همراه يكي ديگر از فرزندانش كه سه ساله بوده، شب گذشته در حال خروج غيرمجاز از پشت كوه هاي گمرك بازرگان شناسايي و دستگير شده بود.
وي اضافه كرد: مفقود شدن كودك 6 ساله توسط هنگ مرزي به مركز كنترل عمليات آذربايجان غربي اعلام شده بود و نيروهاي جعيت هلال احمر براي جستجوي وي به كمك مرزبانان آمده بودند.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي در 2 دهه اخير به دليل وضعيت توپوگرافي خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهاي ايران با سه كشور تركيه، عراق و جمهوري آذربايجان با معضل قاچاق انسان و تردد غيرمجاز روبرو بوده اما در سال جاري عرصه براي اين افراد تنگ تر شده است.
گمرك بازرگان و شهرستان ماكو در مجاورت كشورهاي تركيه و جمهوري آذربايجان قرار دارد و طول مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در اين منطقه و با اين كشورها به ترتيب 130 و 140 كيلومتر است.
اين گمرك در سال 1305 شمسي تاسيس شد و تنها مرز بين المللي بين 2 كشور ايران و تركيه به شمار مي رود كه به صورت 24 ساعته در حال فعاليت است.
7132/3072

سرخط اخبار استان‌ها