۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۱
کد خبر: 83135576
T T
۰ نفر
مسوولان براي برپايي نماز در ادارات اهتمام داشته باشند

اروميه - ايرنا - رييس ستاد اقامه نماز آذربايجان غربي گفت: مديران نقش بسزايي در ترويج نماز دارند و براي برپايي نماز در ادارات بايد اهتمام ويژه داشته باشند.

به گزارش ايرنا، علي برزگر روز شنبه در جلسه شوراي نماز خوي به توافق نامه شوراي اقامه نماز با وزارتخانه ها اشاره كرد و افزود: در اين توافق نامه تمام موارد مربوط به توسعه و ترويج فرهنگ نوراني نماز گنجانده شده است و ستاد اقامه نماز وظيفه نظارت و ارزيابي مستمر و دائمي در اجراي آن را بر عهده دارد.
وي ادامه داد: راهكارهاي مطلوب براي توسعه فرهنگ نماز در دستگاه هاي اجرايي و جامعه بايد دنبال شود و طرح بومي سازي برنامه هاي نماز اقدامي در اين مسير به شمار مي رود.
حجت الاسلام سيدرضي شكوري، امام جمعه خوي نيز در اين جلسه اظهار داشت: در ارتباط با اقامه نماز و موضوعات پيراموني مشكلات اساسي وجود دارد و اين هم اختصاص به شهرستان خوي ندارد.
وي ادامه داد: مديران حكومتي پرداختن به موضوع نماز را وظيفه اصلي خود نمي دانند و مادامي كه اين بينش عوض نشود، ستاد اقامه نماز و تبليغات ديني كم رنگ خواهد بود.
فرماندار خوي نيز در اين جلسه به تلاش استكبار جهاني براي كم رنگ كردن نماز در جامعه اسلامي اشاره كرد و گفت: آنان با هدف وابسته كردن نظام اسلامي و رسيدن به اهداف خود براي كم رنگ كردن نماز در جامعه اسلامي تلاش مي كنند ولي به اين هدف خود نخواهد رسيد.
سيد محمد عابدي در ادامه بر تبيين اهميت نماز و ترويج آن در فضاي مجازي تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا اين جلسه با قرائت پيام مقام معظم رهبري به اجلاس سالانه نماز برگزار شد؛ ستاد اقامه نماز نهاد حاكميتي غيرانتفاعي و بين المللي وابسته به دفتر مقام معظم رهبري است كه وظيفه ترويج فريضه واجب نماز را در ميان آحاد مردم و نهادهاي دولتي و حاكميتي برعهده دارد.
3072/7132

سرخط اخبار استان‌ها