۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰
کد خبر: 83078856
T T
۰ نفر

57 درصد منازل خوي به شبكه فاضلاب متصل است

۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰
کد خبر: 83078856
57 درصد منازل خوي به شبكه فاضلاب متصل است

اروميه- ايرنا- مدير شركت آب و فاضلاب خوي با اشاره به اينكه طول شبكه فاضلاب در اين شهر بيش از 326 كيلومتر است، گفت: ميزان برخورداري شهروندان خوي از شبكه مدرن فاضلاب 57 درصد است.

سلطانعلي وليزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه عمليات نصب انشعاب فاضلاب در شهر خوي با شتاب مناسبي در حال اجراست، گفت: 756 فقره انشعاب فاضلاب در 6 ماهه اول امسال نصب شد.
مدير شركت آب و فاضلاب خوي به نصب انشعاب فاضلاب در شهرك‌ وليعصر شهر خوي نيز اشاره كرد و افزود: به دليل نبود شبكه فاضلاب در سال هاي گذشته و ناكافي بودن چاههاي جذبي و سپتيك هاي داخل مجتمع هاي اين شهرك، فاضلاب آنها پس از تكميل ظرفيت به داخل جوي ها هدايت مي شد و مشكلات بهداشتي فراواني براي اهالي منطقه ايجاد مي كرد.
وي با تاكيد بر اينكه اين نوع از اين نوع از دفع فاضلاب به تهديدي براي سلامت عمومي تبديل شده بود، بيان كرد: شركت آبفاي خوي با درك اين مهم اقدام به اجراي خطوط انتقال و جمع آوري فاضلاب در اين شهرك كرد.
وليزاده افزود: در 6 ماهه اول سال جاري مجتمع هاي مسكوني بوستان، گلستان و فرهنگيان 1 از نعمت فاضلاب بهره مند شدند.
وي افزود: در مناطقي كه شبكه فاضلاب اجرا شده است، واگذاري و نصب انشعاب به سرعت انجام مي گيرد.
مدير شركت آب و فاضلاب خوي ضمن تاكيد بر ضرورت اجراي طرح‌هاي فاضلاب جهت جلوگيري از تخريب محيط زيست و بهداشت عمومي از شهروندان خواست تا نسبت به خريد اشتراك فاضلاب اقدام كنند.
به گزارش ايرنا 39 هزار و 854 انشعاب فاضلاب شهري در خوي وجود دارد و طول شبكه فاضلاب در اين شهرستان 317 هزار و 862 متر است؛ خوي با 385 هزار نفر جمعيت در شمال آذربايجان غربي قرار گرفته و دومين شهر پرجمعيت استان است.
3072/7132

سرخط اخبار استان‌ها