۸ مهر ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 83048812
T T
۰ نفر

111 حادثه آتش سوزي در تكاب مهار شد

۸ مهر ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 83048812
111 حادثه آتش سوزي در تكاب مهار شد

مهاباد- ايرنا- رييس ايستگاه آتش نشاني و خدمات ايمني تكاب گفت: در نيمه نخست امسال 111 مورد حادثه آتش سوزي در اماكن مختلف شهري و مناطق روستايي اين شهرستان با تلاش آتش نشانان مهار شد.

رسول شاداب روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد حادثه آتش سوزي 27 مورد در اراضي كشاورزي، 24 مورد در اراضي ملي و منابع طبيعي و 15 مورد در باغ ها رخ داده كه با وجود اطفاي به موقع حريق بر اثر آن بيش از 100 هكتار از مراتع، باغات و مزارع كشاورزان طعمه حريق شد.
وي بيان كرد: از ابتداي امسال تاكنون همچنين در 29 واحد دامي و پنج انبار علوفه در روستاهاي تكاب آتش سوزي رخ داده كه با حضور به موقع آتش نشانان مهار شده است.
وي با بيان اينكه امسال آتش سوزي در هشت واحد مسكوني و تجاري و سه دستگاه خودرو در تكاب مهار شده است، ادامه داد: علاوه بر اين آتش نشانان تكاب توانستند با حضور به موقع خود بيش از 40 حلقه مار سمي را كه بر اثر گرماي هوا به منازل مسكوني و خودروها در مناطق شهري و روستايي هجوم آورده بودند به دام انداخته و پس از رفع خطر از مردم و اهالي در طبيعت رهاسازي كنند.
وي گفت: ميزان سوانح آتش سوزي با توجه به انجام آموزش هاي لازم به شهروندان، كسبه، بازاريان و اهالي روستاها در تكاب طي نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد كاهش يافته است.
رييس ايستگاه آتش نشاني تكاب اضافه كرد: آتش نشانان تكاب علاوه بر اطفاي حريق، با مشاركت در عمليات امداد و نجات شهري، در 14 مورد تصادف جاده اي، 4 مورد سوانح كودكان و گيرافتادن در آسانسور و قفل شدن درب هاي ضدسرقت و سه مورد وقوع سيلاب در امداد رساني به حادثه ديدگان حضور فعال داشته اند.
شاداب گفت: آتش نشانان تكابي همچنين 16 راس از انواع حيوانات را كه بر اثر حادثه در طبيعت دچار مصدوميت شده بودند، نجات دادند.
وي با اشاره به كمبود تجهيزات و امكانات اطفاي حريق و عمليات امداد و نجات در ايستگاه آتش نشاني تكاب افزود: تنها ايستگاه آتش نشاني اين شهرستان با كمترين امكانات با 9 نفر نيروي كار مناطق شهري و بيش از 100 روستاي منطقه را پوشش مي دهند.
به گزارش ايرنا، همزمان با هفتم مهرماه، روز ايمني و آنش نشاني، فرماندار شهرستان تكاب با حضور در ايستگاه آتش نشاني با اهداي شاخه گل و لوح سپاس از خدمات و زحمات آتش نشانان اين شهرستان تشكر و قدرداني كرد.
شهرستان تكاب با 81 هزار نفر جمعيت در منطقه اي كوهستاني در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها