۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 82995934
T T
۰ نفر

خبرنگاران بيانگر حقايق جامعه هستند

۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 82995934
خبرنگاران بيانگر حقايق جامعه هستند

مهاباد- ايرنا- معاون استاندار آذربايجان غربي و فرماندار ويژه مياندوآب با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه، گفت: خبرنگاران بيانگر حقايق جامعه هستند و بايد فراجناحي باشند.

به گزارش ايرنا، ناصر اميري عصر چهارشنبه در آيين گراميداشت روز خبرنگار، با بيان اينكه خبرنگاران بايد واقع بين باشند، افزود: اگر خبرنگاران براساس واقعيت ها مسائل را تجزيه و تحليل كنند مسوولان نيز از آن استقبال مي كنند و با ريشه يابي نقاط ضعف و انعكاس مشكلات مردم به واسطه حضور اين قشر در بطن جامعه به رفع مسائل كمك مي كنند.
فرماندار مياندوآب با بيان اينكه خبرنگاران ديده بانان جامعه هستند، افزود: اصحاب رسانه مسائل را به موقع اطلاع رساني كرده و در پيشگيري از بحران ها مشاركت كنند.
وي افزود: اگر خبرنگاران در انعكاس اخبار و اطلاعات تقوا و دقت كافي داشته باشند، اعتماد مردم و مسوولان نيز نسبت به رسانه ها افزايش مي يابد.
وي با بيان اينكه مسوولان هيچ وقت نمي خواهند مردم مشكلي داشته باشند، گفت: لازمه اين كار همدلي و مشاركت جمعي است و خبرنگاران مي توانند بازوي قوي در اين راستا باشند.
اميري همچنين تاكيد كرد: خبرنگاران با تشخيص به موقع حساسيت هاي جامعه، در اذهان عمومي اميد و آرامش ايجاد كنند و به جاي انعكاس اطلاعات نادرست، اخبار موثقي در اختيار مردم قرار دهن.
وي همچنين تاكيد كرد: اكنون كشور در مرحله اي قرار گرفته است كه اصحاب رسانه بايد از منافع ملي كشور حفاظت كنند.
وي مقابله با كج انديشي ها را يكي ديگر از رسالت خبرنگاران برشمرد و افزود: برخي ها عادت دارند كه هميشه نظام و انقلاب اسلامي را زير سوال ببرند اما رسالت خبرنگار اين است كه در جامعه وقتي طرحي اجرا مي شود، شرايط و سختي اجراي آن طرح را با توجه به تنگناهاي مالي و وضع اقتصادي كشور به مردم تبيين كند تا مردم بدانند كه در نبود بودجه كافي اين طرح اجرا شده است.
فرماندار مياندوآب همچنين با بيان اينكه مسوولان يا بايد براي مردم كار كنند و يا اگر نتوانند عذر آنان خواسته شود، گفت: ما دنبال ثبات مديريت در شهرستان هستيم زيرا نيروي هاي انساني سرمايه هاي اين نظام هستند و قطعا از كسي هم كه براي اين مردم خدمت كرده، حمايت مي كنيم.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
9871/3093/3072

سرخط اخبار استان‌ها