۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۵:۵۱
کد خبر: 82897804
T T
۰ نفر

ژاپن: برجام باید دست نخورده باقی بماند

۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۵:۵۱
کد خبر: 82897804
ژاپن: برجام باید دست نخورده باقی بماند

پكن - ایرنا - كیودو خبرگزاری رسمی ژاپن گزارش كرد 'تارو كونو' و 'محمد جواد ظریف' وزرای خارجه ژاپن و ایران توافق كرده اند برنامه هسته ای ایران موسوم به «برجام» دست نخورده باقی بماند و حفظ شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از این رسانه، وزرای خارجه دو كشور ایران و ژاپن روز گذشته در بلژیك یكدیگر را ملاقات و در مورد مسایل مختلف از جمله «برجام و روابط دو جانبه» بحث و گفت و گو كرده اند.
وزیر خارجه ژاپن در این دیدار گفت كه كشورش همواره از برجام حمایت كرده است و ضروری است كه تمام طرف های مذكور این توافق را حفظ كنند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با تایید سخنان تارو كونو از حمایت های دولت ژاپن از برجام قدردانی كرده است.
وزیر امور خارجه ژاپن همچنین در این دیدار اظهار كرد ژاپن قصد دارد تا ماه ژوئن امسال دانشمندان و مهندسان ژاپنی را برای كمك به ایران به عنوان بخشی از این توافقنامه به تهران اعزام كند.
تارو كونو همچنین در كنفرانس مطبوعاتی بعد از این نشست به خبرنگاران گفت: ژاپن و ایران تاكید كرده اند كه ایالات متحده باید از این قرارداد حمایت كند.
او اظهار كرد اجرای برجام به اقتصاد ایران كمك خواهد كرد و ژاپن نیز در این زمینه به ایران پشتیبانی فنی ارایه خواهد كرد.
'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریكا در كنفرانس خبری مشترك با همتای فرانسوی خود بار دیگر از برجام به شدت انتقاد كرد این درحالی است كه امانوئل مكرون تاكید كرد كه این توافق قابل تقدیر است.
رئیس جمهوری آمریكا مطابق با قانون مصوب كنگره این كشور تا تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) فرصت دارد تا در رابطه با تداوم تعلیق تحریم ها علیه ایران تصمیم گیری كند.
در روزهای گذشته و همزمان با سفر مكرون به آمریكا، گزارش‌هایی از احتمال حصول «توافقی تكمیلی» میان آمریكا و اروپا در ارتباط با برجام مطرح شده بود.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان