۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83099582
T T
۰ نفر
روحانیون پیشتاز دفاع علمی و فرهنگی باشند

بیرجند - ایرنا - استاد حوزه علمیه مشهد گفت: اگر روزی وظیفه روحانیون شركت در دفاع مقدس بود و پیشگام همه بخش های جامعه بودند امروز باید مدافع و پیشتاز مبارزه با تهاجم علمی و فرهنگی دشمن برای سكولاریزه كردن جامعه باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اكبر تقی زاده روز چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: امروز به دلیل حاكمیت مبانی لیبرالی غرب بر جامعه ضربه می خوریم چون روحانیون ما آن طور كه باید در جامعه تلاش نكردند و جای فقه اجتماعی، سیاسی و مدیریت در جامعه خالی است.
وی اظهار داشت: شهدا به دفاع در برابر تهاجم نظامی دشمن رفتند و در زمانی كه تهاجم فكری، علمی و فرهنگی برای سكولاریزه كردن جامعه، اقتصاد، فرهنگ و نظام آموزشی با سند 2030 اقدام می كند باید بر پایه مبانی دینی نظام سازی كرده و نظام آموزشی دینی را ترسیم كنیم.
استاد حوزه علمیه مشهد بیان كرد: شهید علاقمند به تداوم راهش است و راه او نیز ادامه پیدا می كند اما باید نگران این باشیم كه نكند ما از كاروان رهپویان راه شهدا عقب بمانیم.
وی یادآور شد: شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی كه از شعار های ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی است كه ریشه در اعتقاد ملت به پیروی از رهبری ، شهدا و ربوبیت الهی دارد و مستكبران عالم از گذشته تاكنون اعتقادی به این موضوع ندارند.
تقی زاده افزود: ما با الگوگیری از شهدا رب خود را خداوند متعال دانسته و دستور زندگی خود را از او می گیریم و كسی كه اعتقاد به ربوبیت داشته باشد و دستورالعمل زندگی خود را از خداوند بگیرد، اگر مستكبران عالم سند 2030 پیش پایش بگذارند چشم بسته امضا نمی كند و بخشی كه منطبق با شریعت نیست را خط قرمز می كشد.
استاد حوزه علمیه مشهد بیان كرد: شهید میهمان ویژه خداست و خداوند به شكل ویژه از شهید پذیرایی می كند و او از فضلی كه خدا به او عطا كرده خشنود است.
تقی زاده گفت: خداوند در قرآن كریم می فرماید كه شهدا زنده هستند و نباید آنها را مرده به حساب آورد اما نگاه منافقان به مرگ به معنی نابوی است در حالی كه طبق گفته قرآن مرگ محرومیت نیست بلكه آغاز حیات برتر انسان مومن است.
وی اظهار داشت: كسانی كه مرگ را حیات برتر نمی دانند شعار « نه به جنگ » سر می دهند كه اگر منظورشان جنگ های نظام استكباری و جاهلیت گذشته باشد درست است اما نه گفتن مطلق به جنگ و دفاع درست نیست و كسانی نه به جنگ می گویند كه از مرگ می ترسند.
استاد حوزه علمیه مشهد بیان كرد: كسانی دفاع مقدس را زیر سوال می برند كه مرگ را عامل محرومیت می دانند و منافقان دوران پیامبر اسلام (ص) می گفتند اگر افراد در جنگ شركت نمی كردند و كنار ما می ماندند زنده بودند.
تقی زاده افزود: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود باید نگاه به مرگ در جامعه را تصحیح كنیم.
وی اظهار داشت: شهید از حیات برتر برخوردار است و همه افراد بعد از مرگ در عامل برزخ زنده هستند اما خداوند روی شهدا انگشت گذاشته و فرموده، آنها زنده هستند چون آنها حیات برتر دارند و بعد از شهادت با دنیا مرتبط هستند.
وی تصریح كرد: روح شهدا از اینگونه مجالس مطلع هست چون برگزاری این مراسم ها برای تداوم راه شهیدان است و از آثار حیات شهدا ارتباط با دنیا است.
استاد حوزه علمیه مشهد بیان كرد: شهدا منشا اثر هستند و بعد از شهادت هم در دنیا تاثیرگذار بوده و هم از دنیا تاثیر می گیرند.
تقی زاده افزود: شهید با انتقال پیام هایش فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت را در جامعه بعد از حیاتش منتشر می كند و به همین دلیل قدرت های استكباری در طول تاریخ مثل حكومت های اموی، عباسی ، وهابیون و نظام استكبار امروز با شهدا مخالف هستند و به مبارزه با قبر شهدا و اولیای الهی برمی خیزند.
وی با بیان اینكه نیروهای استكباری همواره به مبارزه با قبر شهدا می پردازند گفت: دانشمند مصری به عربستان سعودی رفت و در هنگام ادای احترام به قبر پیامبر اسلام(ص) مورد واكنش نیروهای وهابی قرار گرفت كه وی به آنها گفت كه خداوند مسلمانان را به مبارزه با صاحبان قصر فرا می خوانند و شما به مبارزه با قبرها می پردازید.
استاد حوزه علمیه مشهد یادآور شد: چون شهید این گونه پیام ها را منتشر می كند ، هم امویان و هم عباسیان در طول تاریخ با آنها مخالف بوده و وهابیون این زمان كه نیروهای دست پرورده نظام استكباری هستند به مبارزه با قبر اولیا و شهدا می پردازند و با دیگر قبور كاری ندارند.
خراسان جنوبی 72 شهید روحانی دارد.
7559 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها