۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82696629
T T
۰ نفر
خراسان جنوبی بیش از 9 هزار دانش آموخته بیكار دارد

بیرجند - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: طبق سرشماری نفوس و مسكن سال 1390 ، 27 هزار بیكار در استان وجود دارد كه 9 هزار و 720 نفر آنان دارای مدرك دانشگاهی هستند.

محمد سنجری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 52 درصد جویندگان كار استان در سن 25 تا 45 سال و 45 درصد آنان در سن 15 تا 24 سال هستند.
وی یادآور شد: طرح كارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از مهم ترین اقدامات اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان برای اشتغال این قشر در سال جاری است.
وی تصریح كرد: طرح یاد شده با هدف افزایش جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق مهارت و تجربه در محیط كار، ایجاد انگیزه كارآفرینی و كسب و كار، ارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان از طریق مهارت و تجربه در محیط كار اجرا می شود.
وی اضافه كرد: مراحل طرح كارورزی از طریق سامانه karvarzi.mcls.gov.ir انجام می شود و افرادی كه به عنوان كارورز در واحد های پذیرنده مشغول شوند در طول مدت كارورزی از پرداخت حق كمك هزینه كارورزی كه از طرف دولت پرداخت می شود بهره مند خواهند شد.
وی بیان كرد: ساماندهی افراد در قالب فعالیت مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات كم بهره به متقاضیان واجد شرایط از دیگر برنامه های این اداره كل برای دانش آموختگان دانشگاهی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
*7559* 6054* خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار- مریم پنجابی

سرخط اخبار استان‌ها