۲۷ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۳۱
کد خبر: 83174877
T T
۰ نفر
برف و كولاك محور ديباج- گلوگاه را در دامغان مسدود كرد

سمنان- ايرنا- سرپرست اداره راه و ترابري دامغان گفت: محور ارتباطي ديباج به گلوگاه به دليل بارش برف و كولاك مسدود شد.

ابوالفضل نظري شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: بارش برف و كولاك شديد از ساعت 16 عصر امروز آغاز شد و از ساعت 20 موجب بسته شدن محور ديباج به گلوگاه از حوزه استحفاظي استان سمنان به مازندران شد.
سرپرست اداره راه و ترابري دامغان اضافه كرد: بارش برف شديد در محورهاي شمالي شهرستان علاوه بر مسدود كردن محور ديباج به گلوگاه، روند تردد ديگر محورها را با كندي مواجه كرده است.
نظري با اشاره به اينكه بارش برف و كولاك شديد در محور چشمه علي به فولادمحله نيز گزارش شده است، خاطرنشان كرد: بارش تگرگ شديد در محور دامغان- سمنان در گردنه آهوان نيز گزارش شد.
وي افزود: هم اكنون، گشت هاي راهداري در محورهاي مذكور مستقر و آماده خدمت رساني هستند.
وي خاطرنشان كرد: نمك پاشي، استفاده از خودروهاي برف روب براي كنارزني برف جاده هاي اصلي و خدمت رساني به مسافران در راه مانده در گردنه هاي خطرناك محورهاي دامغان از اقدام‌هاي اداره راه و ترابري است.
سرپرست اداره راه و ترابري شهرستان دامغان گفت: چنانچه مسافران قصد سفر يا عبور از مناطق سردسير و برف گير را دارند، زنجيرچرخ ، لباس گرم و تغذيه كافي، به همراه داشته باشند و با سوخت كامل خودرو در اين مناطق عبور كنند و تا جاي ممكن از سفرهاي غيرضروري پرهيز كنند.
به گزارش ايرنا، بر اساس تحليل آخرين الگوهاي پيش يابي، با ورود سامانه بارشي به استان و نفوذ توده هواي سرد از عرض هاي شمالي به كشور، از جمعه تا شنبه دماي هوا در استان سمنان بين 6 تا 10 درجه سانتيگراد كاهش نسبي دارد و برودت هوا تا اواسط هفته آينده در استان باقي مي ماند.
شهرستان دامغان داراي 965 كيلومتر راه اصلي و فرعي و روستايي است كه 88 درصد آن آسفالت و بقيه خاكي است.
اين شهرستان در فاصله 115 كيلومتري شرق مركز استان و بيش از 94 هزار نفر جمعيت دارد.
9856/6103

سرخط اخبار استان‌ها