۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 83103004
T T
۰ نفر
مصرف گاز استان سمنان 6 درصد افزايش يافت

سمنان - ايرنا - مديرعامل شركت گاز استان سمنان گفت: مصرف گاز اين استان 6 درصد در مهر ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

به گزارش ايرنا، عليرضا شريفي نژاد عصر شنبه به خبرنگاران اظهارداشت: سرد شدن هوا ميزان مصرف گاز را افزايش مي دهد كه مصرف بهينه از سوي شهروندان مانع افت فشار گاز در نواحي سردسير مي شود.
وي با اشاره به پيش بيني مصرف بيش از پنج ميليون متر مكعب روزانه گاز در روز، تصريح كرد: شهروندان در كنار مصرف بهينه به موضوع ايمني مصرف نيز توجه كنند.
شريفي نژاد با بيان اين كه هر سال بخش عمده ‌اي از حوادث فوت و خفگي با گاز منوكسيدكربن مربوط به دودكش است، اظهارداشت: استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ويژه به برچسب انرژي نصب شده بر روي اين لوازم، استاندارد بودن دودكش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه ‌هاي پيشگيري از خطر گاز منوكسيد كربن است.
وي بر استفاده نكردن از بخاري هاي بدون دودكش در محيط ‌هاي مسكوني بسته تاكيد و خاطرنشان كرد: آبي نبودن شعله بخاري، رطوبت زياد اطاق و نامطبوع بودن فضاي منزل نشانه خطر است و بايد در اين گونه مواقع ارتفاع دودكش و مسير آن را كنترل كرد يا از افراد مطلع و كارشناس و يا تماس با 194 در اين خصوص درخواست راهنمايي و كمك شود.
مديرعامل شركت گاز استان سمنان شريفي نژاد افزود: سرويس كردن كامل مجموعه سامانه هاي گرمايشي مجتمع هاي مسكوني به خصوص رسوب زدايي كوره ها و اطمينان از سلامت مشعل ها از ديگر نكاتي است كه بايد به آن توجه شود.
به گزارش ايرنا، در استان سمنان 100 درصد خانوارهاي شهري و 84 درصد خانوارهاي روستايي از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.
در فصول گرم سال 70 درصد گاز استان سمنان در بخش هاي صنعت و نيروگاهي صرف توليد مي شود.
9891/7408

سرخط اخبار استان‌ها