۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82972489
T T
۰ نفر
تجهيزات ورزشي 100 خانه ورزش خراسان جنوبي توزيع شد

بيرجند - ايرنا - تجهيزات ورزشي يكصد خانه ورزش روستايي استان با عنوان «كاروان نشاط و اميد» با حضور استاندار خراسان جنوبي توزيع شد.

به گزارش ايرنا اين تجهيزات شامل ميز پينگ پنگ، دارت، صفحه شطرنج و تحته تاتامي، توپ و تور به دهياران روستاهاي مختلف استان خراسان جنوبي تحويل شد.
استاندار خراسان جنوبي روز دوشنبه در اين آيين گفت: ايجاد نشاط و تحرك موجب جلوگيري از بسياري آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي مي شود.
محمدمهدي مروج الشريعه افزود: امروز نشاط اجتماعي از ضروريات جامعه است و همه مسئولان، دستگاه ها و تشكل هاي مردمي بايد اين مهم را در دستور كار داشته باشند.
وي اظهار داشت: ايجاد شادابي و نشاط در روستاها به عنوان قشر مولد پويا و تاثيرگذار بسيار ضروري و واجب است.
مديركل ورزش و جوانان خراسان جنوبي هم گفت: يكي از مهمترين چالش ها در حوزه توسعه ورزش همگاني، اثرگذاري مولفه اجتماعي در توسعه اجتماعي است.
مهران سرپرست افزود: نگاه دولت ها به ورزش متفاوت است و در جوامع توسعه يافته گذر از حوزه عملكرد و ورود به حوزه اثربخشي، نگاه ملموسي را مي طلبد.
وي بيان كرد: سعي بر آن است با ارتقاي مشاركت مردم در برنامه هاي ورزش همگاني، نقش ورزش را به عنوان مولفه ارزش آفرين اجتماعي مطرح كنيم.
مديركل ورزش و جوانان خراسان جنوبي گفت: بايد در حوزه كاهش هزينه هاي درمان نقش ورزش را در حوزه توسعه اجتماعي و ملي براي فراهم كردن يك زندگي خوب بر پايه فعاليت هاي بدني پررنگ كنيم.
وي افزود: موضوع توازن منطقه اي بسيار مهم است و تمام تلاش ما اين است كه بتوانيم از محل اعتبار در قالب ساختار دولت و ماموريت هاي محول شده، در حوزه هاي شهري و روستايي توزيع متوازني داشته باشيم.
سرپرست اظهار داشت: سهم قابل توجهي از 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده به عنوان ظرفيت هاي اجرايي در حوزه هاي تجهيز و برنامه هايي براي حفظ و ارتقاي سطح نشاط اجتماعي به اين موضوع اختصاص داده شده است.
وي گفت: مشاركت خيرين در حوزه طراحي و ساخت اماكن ورزشي قابل قدرداني است و ما شاهد ساخت 53 مكان ورزشي هستيم كه از اين تعداد 48 مكان در روستاها و به همت خيرين مجمع ورزش يار بوده است.
وي از انعقاد تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با بنياد مستضعفان خبر داد و گفت: در اين تفاهم نامه قرار است تا پايان سال 98 طراحي 250 زمين چمن مصنوعي در كشور انجام شود كه 10 درصد آن مربوط به خراسان جنوبي است.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها