۱ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۴
کد خبر: 82978838
T T
۰ نفر
افزون بر 410 تن دانه روغني در ايرانشهر خريداري شد

زاهدان - ايرنا - رئيس شركت غله و خدمات بازرگاني ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر 410 تن دانه روغني از نوع كلزا و گلرنگ از كشاورزان اين شهرستان خريداري شده است.

محسن الله دادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به ازاي هر كيلوگرم كلزا 28 هزار و 665ريال و گلرنگ 26 هزار و 180 ريال به كشاورزان ايرانشهري پرداخت شد.
وي بيان كرد: دانه‌هاي روغني از محصولات با ارزش بخش كشاورزي به شمار مي ‌روند كه به عنوان ماده اوليه صنايع روغن‌ كشي مورد استفاده قرار مي ‌گيرند و توسعه كشت اين دانه‌ ها موجب قطع وابستگي مي ‌شود.
رئيس شركت غله و خرمات بازرگاني ايرانشهر گفت: در سال زراعي 96-97 بيش از 200 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان به كشت كلزا اختصاص يافته است كه در هر هكتار2 تن كلزا برداشت مي ‌شود.
وي با بيان اينكه كشت كلزا در سال زراعي امسال نسبت به سال گذشته 80 درصد افزايش يافته است افزود: 90 نفر در كار كاشت، داشت و برداشت اين محصول اشتغال دارند.
مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر نيز با بيان اينكه كلزا در بين دانه هاي روغني از درصد روغن بالايي برخوردار است گفت: اين گياه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنين در كاهش بيماري ها، آفات و رويش علف هاي هرز در مزارع تاثير بسزايي دارد.
حسن شاه ولي بر اظهار داشت: دانه كلزا داراي 25 تا 55 درصد روغن و 18 تا 24 درصد پروتئين و 12 تا 20 درصد پوست است.
وي افزود: كلزا به دليل داشتن اسيدهاي چرب اشباع شده و فاقد كلسترول از كيفيت بالايي برخوردار است.
به گزارش ايرنا شهرستان ايرانشهر با 30هزار هكتار اراضي زراعي و باغي و17هزار بهره بردار به عنوان قطب كشاورزي در سيستان و بلوچستان مطرح است.
ايرانشهر از توابع استان سيستان و بلوچستان در 335 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان واقع شده است.
7314**3213

سرخط اخبار استان‌ها