۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۴۱
کد خبر: 82671789
T T
۰ نفر
برگزيدگان بيستمين جشنواره‌ قصه گويي سيستان و بلوچستان معرفي شدند

زاهدان - ايرنا - برگزيدگان بيستمين جشنواره‌ قصه گويي سيستان و بلوچستان در چهار بخش مربيان، شركت كنندگان آزاد، اعضاي نوجوان مراكز فرهنگي - هنري و پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ‌ ها امروز/چهارشنبه/ در مراسمي معرفي شدند.

مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: فراخوان جشنواره‌ قصه گويي استاني از نيمه اول مرداد امسال با محورهاي آموزشي، تربيتي، رضوي، ادبيات عامه و شاهنامه آغاز شد كه بعد از داوري، نفرات برتر در چهار بخش مشخص شدند.
معصومه هادي اظهار داشت: هيات داوران علي نساج شهركي از شهرستان زهك واقع در شمال سيستان و بلوچستان را در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها به عنوان نفر نخست معرفي كردند.
وي افزود: همچنين در بخش مربيان سيستانا مهماندوست مربي مركز زهك، مليحه طوفاني مربي و مسئول مركز هامون و وحيده جعفري مربي ادبي مراكز فرهنگي هنري زاهدان به ترتيب برگزيدگان اول تا سوم معرفي شدند.
وي تصريح كرد: در بخش آزاد جشنواره نيز بي‌ با رهسپار كارشناس واحد آموزش و پژوهش كانون سيستان و بلوچستان و در بخش اعضاي نوجوان الهه ملاشاهي عضو مركز فرهنگي - هنري شماره‌ يك زابل به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان گفت: برگزيدگان بخش مربيان و آزاد جشنواره در مرحله منطقه اي با قصه گويان استان‌هاي يزد، كرمان، هرمزگان و خراسان جنوبي به رقابت مي پردازند.
هادي، قصه را حكايت حضور آدميان در زمين دانست و افزود: قصه روايتي است كه خدا به وسيله‌ آن رازهاي آفرينش را براي ما به زيبايي بيان مي كند و ما را به تفكر وا مي‌ دارد.
وي كودكان را با ارزش ‌ترين سرمايه‌هاي كشور دانست و گفت: اگركودكان از نظر علم، سلامتي، تفكر و خلاقيت قوي باشند كشوري قدرتمند خواهند ساخت.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها