۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83036981
T T
۰ نفر

80 گروه دامپزشكی در خراسان رضوی فعالند

۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83036981
80 گروه دامپزشكی در خراسان رضوی فعالند

مشهد- ایرنا- مدیركل دامپزشكی خراسان رضوی گفت: 80 گروه دامپزشكی بر تولید، عرضه و توزیع فراوردهای خام دامی مورد استفاده هیاتهای مذهبی در ایام محرم و صفر در سطح این استان نظارت دارند.

دكتر احمد شریعتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروههای دامپزشكی شامل 51 گروه سیار و 29 گروه ثابت متشكل از 29 دامپزشك، 51 كارشناس و 23 ناظر شرعی هستند.
وی ادامه داد: گروههای دامپزشكی به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و دهه آخر صفر در سطح تمامی شبكه های دامپزشكی شهرستانها خراسان رضوی آمادگی كامل داشته و آماده پاسخگویی به گزارشهای مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی در این زمینه هستند.
مدیركل دامپزشكی خراسان رضوی با اشاره به مخاطرات كشتار دام خارج از كشتارگاه، نسبت به ممنوعیت ذبح دام در معابر عمومی همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تاكید و بیان كرد: با توجه به سنت ذبح دام از سوی هیاتهای عزاداری و برخی از شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و انجام قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تكایا ضروری است عزاداران از هرگونه كشتار دام در معابر عمومی خودداری كنند.
زائران و مجاوران در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه كشتار دام و عرضه غیربهداشتی فراورده های خام دامی می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 1512 و یا ارسال پیامك به شماره 300001512 اطلاع رسانی كنند.
3027/1858

سرخط اخبار استان‌ها