۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۹
کد خبر: 83073690
T T
۰ نفر

قطار 'قم - كربلا' به مقصد خرمشهر حركت كرد

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۹
کد خبر: 83073690
قطار  'قم - كربلا' به مقصد خرمشهر حركت كرد

قم - ایرنا - در آستانه اربعین حسینی و به منظور انتقال زائران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عراق ، قطار قم- كربلا عصر یكشنبه به مقصد خرمشهر حركت كرد.

رئیس هیات مدیره انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم در حاشیه حركت این قطار گفت: در این ایام هر روز ساعت 15 گروهی از زائران اربعین حسینی از استان قم با قطار به كربلای مُعلا مشرف می شوند.
سید مهدی سید حسینی نیشابوری افزود: امسال برای زائران اربعین حسینی كه عازم كربلا هستند، قطارهای تركیبی درجه یك شش تخته از مسیر قم به سمت خرمشهر در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در ادامه مسیر، زائران از طریق مرز شلمچه به وسیله اتوبوس به شهرهای نجف اشرف و كربلای معلا منتقل می شوند.
رئیس هیات مدیره انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم گفت: همچنین قطارهایی از تاریخ 9 تا 11 آبان ماه سال جاری برای برگشت زائران در نظر گرفته شده است.
سید حسینی خاطرنشان كرد: در صورت توافق با شركت های عراقی و دستگاه های مرتبط، بنا داریم در طول سال نیز بخشی از زائران حرم مطهر امام حسین(ع) به وسیله قطار به كربلای معلا مشرف شوند.
وی با بیان این كه سال گذشته یك هزار و 100 تن از این قطار استفاده كردند، افزود: زائران اربعین حسینی می توانند با مراجعه به دفترهای خدمات مسافرتی و گردشگری در استان قم، بلیت های این سفر را دریافت كنند.
وی اظهار كرد: هزینه رفت و برگشت با این قطار تركیبی 7 میلیون و 600 هزار ریال است و كسانی كه تنها قصد سفر به كربلا بدون استفاده از خدمات برگشت را داشته باشند، 3 میلیون و 900 هزار ریال پرداخت می كنند.
سید حسینی گفت: كل زمان پیش بینی شده برای مسیر قم تا كربلا با این قطار تركیبی، 24 ساعت می باشد كه در آن 2 وعده غذایی برای زائران در نظر گرفته شده و ظرفیت هر بار انتقال زائران به كربلا 180 تن است كه در مسیر برگشت، این ظرفیت تا 260 تن افزایش می یابد.
7406/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها