۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82976424
T T
۰ نفر

كاروان زیر سایه خورشید وارد كنارك شد

۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82976424
كاروان زیر سایه خورشید وارد كنارك شد

زاهدان - ایرنا - همزمان با دهه كرامت و در آستانه میلاد باسعادت امام رضا(ع) كاروان زیر سایه خورشید امروز جمعه وارد كنارك در جنوب سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال باشكوه دلدادگان بارگاه رضوی قرار گرفت.

دبیر اجرایی كاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان درحاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از امروز به مدت هشت روز 150 عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت دهه كرامت توسط این كاروان در 50 نقطه این استان به اجرا در می آید.
علی هوشمند اظهار داشت: كاروان زیر سایه خورشید امروز با حضور در كنارك پرچم متبرك آستانه قدس را بر روی یكی از ناوهای مستقر در بندر این شهرستان كه به سمت خلیج عدن حركت می كند به اهتزاز درمی آورد.
وی اضافه كرد: این كاروان پس از كنارك در شهرستان های سرباز، راسك، بزمان، دلگان، جلگه چاه هاشم، ایرانشهر، خاش، سراوان، زاهدان و منطقه سیستان حضور می یابد.
وی افزود: برنامه های عمومی نظیر حضور در شهرستان های مختلف استان، عیادت از بیماران، دیدار با زندانیان، مراكز نگهداری كودكان یتیم و بی سرپرست و خانواده معظم شهدا، حضور در پادگان ها و مراكز نظامی و نقاط صفر مرزی و غیره برای این كاروان پیش بینی شده است.
به گفته وی ترویج و تبلیغ سبك زندگی اسلامی بر اساس معارف و فرهنگ ناب اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه معارف، فرهنگ، سنت و سیره امام رضا(ع)، ترویج و بهره ‌مندی از سنت حسنه زیارت از راه دور، تقویت و استمرار ارتباط معنوی با امام معصوم(ع) و تقویت جریان ‌های جوانمردی از جمله اهداف برگزاری این برنامه هاست.
دبیر اجرایی كاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان بیان كرد: سال گذشته این كاروان مورد استقبال افزون بر 50 هزار نفر از مردم شیعه و سنی این استان قرار گرفت.
هوشمند تصریح كرد: برنامه های كاروان زیر سایه خورشید 11 سال در كشور و پنج سال متوالی در سیستان و بلوچستان درحال اجراست.
به گزارش ایرنا دهه كرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می شود و در سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به پایان می رسد.
7316 **6081

سرخط اخبار استان‌ها