۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82810611
T T
۰ نفر
سرمربی تیم ملی: قشم می تواند پذیرای تیم های كایاك از سراسر جهان باشد

قشم - ایرنا - سرمربی تیم ملی كایاك گفت: جزیره قشم از نظر هوا و آب برای تمرین رشته ورزشی كایاك بسیار ایده آل است و این جزیره با ظرفیت بالای خود در این زمینه می تواند در زمستان پذیرای تیم های كایاك از سراسر جهان باشد.

ایرج اقلیمی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر شرایط رفاهی مانند هتل و رستوران در نزدیك اسكله سهیلی ایجاد شود، بسیاری از تیم ها به ویژه كشورهای آسیایی و اروپایی، جزیره قشم را برای اردوی زمستانی خود انتخاب می كنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تیم های دیگر كشورها برای اردوی زمستانی خود در كشورهایی چون پرتقال، اسپانیا و تركیه اردو می زنند كه هزینه اردو در این كشورها بالا است.
اقلیمی تصریح كرد: با توجه به اینكه هزینه ها در جزیره قشم پایین تر است، در صورت آماده شدن امكانات اولیه رفاهی، این جزیره تیم های كایاك را از سراسر جهان به خود جذب می كند.
سرمربی تیم ملی كایاك كشورمان افزود: پس از این اردو به تركیه می رویم تا بتوانیم با تیم های كایاك سایر كشورها تمرین مشترك برگزار كنیم.
وی ادامه داد: اگر تیم های كایاك دیگر كشورها در جزیره قشم اردو بزنند، تمرین مشترك خود را با سایر تیم ها در قشم دنبال می كنیم و نیازی به برگزاری اردوی تمرینی در كشورهای دیگر نداریم.
اقلیمی گفت: با وجود امكان برای سفر به دیگر كشورها، به دلیل شرایط ایده آل جزیره قشم برای 2 سال پیاپی است كه تمرین زمستانی خود را در قشم برگزار می كنیم.
تیم میلی كایاك كشورمان با 6 ملی پوش برای حضور در بازی های آسیایی سال آتی در جاكارتا اندونزی در اردوی زمستانی قشم به سر می برد.
این تیم تا دهم بهمن ماه جاری در قشم تمرین می كند.
جزیره قشم با وسعت یك هزار و 500 كیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 كیلومتر و عرض میانگین 11 كیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: حسین آزادمنجیری
7500

سرخط اخبار استان‌ها