نخستين دوره مسابقات دوچرخه سواري در قشم برگزار مي شود

قشم- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: نخستين دوره مسابقات دوچرخه سواري جزيره، نهم مهر امسال به مناسبت هفته گردشگري در يك مسير هفت كيلومتري و در 2 رده سني 20 و مثبت 20 سال برگزار مي شود.

عبدالجواد كمالي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از برگزاري اين مسابقه را ارتقاي سطح سلامت، شادي و نشاط جوانان عنوان و مسير مسابقه را از محل قلعه تاريخي قشم تا پارك زيتون اين شهر اعلام كرد.
وي شرط شركت در اين مسابقه را ثبت نام در آن اعلام و اضافه كرد: دوچرخه سوارن علاقه مند به شركت در اين مسابقه بايد تا سوم مهر با در دست داشتن اصل و كپي كارت ملي و تكميل فرم در هيات دوچرخه سواري شهرستان، نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
به گفته مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد، به نفرات اول تا سوم هر 2 رده سني و همچنين 10 نفر از شركت كنندگان در اين مسابقه به قيد قرعه جوايزي اهدا مي شود.
كمالي برگزاري ويژه برنامه هايي همچون غارنوردي و مسابقات دريايي را از ديگر برنامه هاي گراميداشت هفته گردشگري (ششم تا 13 مهر) برشمرد و افزود: اين برنامه ها با هدف كمك به ارتقاي سطح سلامت مردم برگزار مي شود.
وي ادامه داد: براي مسابقات حوزه دريايي با هيات قايق راني هرمزگان مذاكراتي انجام شده است تا مسابقات ورزش هاي آبي در سطح استاني در جزيره قشم برگزار شود.
جزيره قشم با يكهزار و 500 كيلومتر مربع وسعت و حدود 117 هزار نفر جمعيت به عنوان بزرگترين جزيره خليج فارس و يكي از شهرستان هاي استان هرمزگان در جنوب ايران قرار دارد.
7276/2090/

سرخط اخبار استان‌ها