۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83177609
T T
۰ نفر
برخي دستگاه هاي اجرايي به بنگاه معاملاتي تبديل شده اند

قزوين – ايرنا – مدير كل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري قزوين گفت: برخي دستگاه هاي اجرايي به بنگاه معاملاتي تبديل شده اند و اذيت و آزار آنها موجب فرار سرمايه گذاران از استان مي شود.

به گزارش ايرنا مرتضي عليخاني روز يكشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتي كه در استانداري قزوين برگزار شد، افزود: بزرگترين مشكل كشور اشتغال است و بايد تمامي دغدغه و فكر مديران و مسئولان به حل آن اختصاص يابد.
عليخاني اضافه كرد: متاسفانه برخي دستگاه هاي اجرايي براي جذب سرمايه گذاران همكاري و اهتمام لازم را ندارند و اذيت و آزار آنها موجب فرار سرمايه گذاران از استان مي شود.
اين مسئول گفت: اگر مشكل اشتغال در كشور حل نشود آسيب هاي اجتماعي و در پي آن مشكلات امنيتي به سراغ جامعه خواهد آمد و تمامي تلاش و وقت مديران بايد صرف حل آنها شود.
وي اضافه كرد: به عنوان مثال يك سرمايه گذار براي راه اندازي خطوط رنگريزي خودرو با 6 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري در فاز اول و 12 هزار ميليارد ريال در فاز دوم در شهرستان آبيك جذب شده است كه در صورت راه اندازي براي 600 نفر اشتغالزايي به دنبال خواهد داشت.
عليخاني گفت: مكاتبات و استعلام هاي تاسيس اين واحد توليدي از شركت آب منطقه اي و سازمان امور اراضي بعد از 17 روز از ثبت درخواست دريافت شده اما هنوز جواز تاسيس آن از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر نشده است.
وي گفت: اين سرمايه گذار پنج هزار ميليارد ريال براي ورود قطعات و تجهيزات لازم اين كارخانه هزينه كرده اما هنوز تجهيزات آن از گمرك ترخيص نشده است.
عليخاني افزود: اميدواريم با حل و فصل چنين مشكلات در جلسات اقتصاد مقاومتي از خروج سرمايه گذاران از استان جلوگيري شود.
6101

سرخط اخبار استان‌ها