۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85474017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85474017
هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از صدور هشدار سطح نارنجی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در این استان خبر داد.

مهدی آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از بعدازظهر امروز تا سه شنبه هفته جاری استان به طور متناوب تحت تاثیر امواج حاصل از سامانه بارشی قرار می گیرد که بیشترین فعالیت آن نیز از بعدازظهر دوشنبه /فردا/ تا صبح سه شنبه خواهد بود

به گفته این کارشناس هواشناسی، طی این مدت وزش بادهای به نسبت شدید، به ویژه برای نیمه جنوبی و غربی استان نیز پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی ناپایداری ها به صورت محلی از شدت و میزان بیشتری برخوردار خواهد بود.

آخوندی خاطرنشان کرد: برای ظهر دوشنبه تا ظهر سه شنبه هفته جاری همچنین برای پاره ای مناطق استان، به ویژه ارتفاعات هشدار سطح نارنجی (احتمال وقوع خسارت گسترده) صادر شد.

وی اضافه کرد: اداره کل هواشناسی استان قزوین توصیه می کند طی این مدت رانندگان با احتیاط لازم رانندگی کنند و با توجه به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه و مسیل ها، شهروندان و مسافران از اتراق کردن در حاشیه این مناطق خودداری کرده و در عین حال نیز احتمال خسارت به سازه های سبک و موقت هم پیش بینی می شود.

آخوندی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۳ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۶ تا ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha