حفاظت از اراضي كشاورزي پاسداري از حقوق مردم است

قزوين-ايرنا- نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي گفت: حفاظت از اراضي كشاورزي به عنوان سرمايه هاي مادي جامعه و پيشگيري از تغيير كاربري آنها را بايد مصداق پاسداري از حقوق مردم دانست.

به گزارش ايرنا، سيده حميده زرآبادي روز سه شنبه در جريان بازديد از اداره امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين افزود: با تقويت گشت هاي بازرسي و همچنين فرهنگ سازي مي توان از وقوع تخلف هاي مرتبط با حوزه اراضي از جمله تغيير كاربري و ساخت و سازهاي غيرمجاز، تصرف ها و زمين خواري جلوگيري كرد.
وي اظهار كرد: همكاري مردم و گزارش هاي به موقع آنان به سامانه 131 نيز مي تواند در كاهش و جلوگيري تخلف هاي مرتبط با حوزه اراضي بسيار موثر باشد.
نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي بر تلاش براي تقويت بخش پيشگيري از تخلف هاي حوزه اراضي تاكيد كرد و گفت: در بسياري از موارد قلع و قمع اراضي تصرف شده نيز نمي تواند مرغوبيت اوليه زمين هاي كشاورزي مورد تعرض قرار گرفته را بازگرداند.
وي اضافه كرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي اصلاح يا وضع قوانيني كه بتواند به پيشگيري از تعرض به اراضي كشاورزي كمك كند، مانعي ندارند.
زرآبادي بر تسريع در اجراي طرح حدنگاري (كاداستر) بر روي اراضي كشاورزي استان قزوين تاكيد كرد و گفت: اجراي اين طرح جزو حقوق مردم بوده و مي تواند سبب كاهش مشكلات مرتبط با تداخل ها و اختلاف هاي مرتبط با اراضي بين مردم با يكديگر و دستگاه هاي اجرايي باشد.
استان قزوين داراي 489 هزار هكتار زمين كشاورزي با 82 هزار بهره بردار است.
3013/ 6128
خبرنگار: رضااولادي**انتشاردهنده: وحيد مقدم سليمي

سرخط اخبار استان‌ها