۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۰۷
کد خبر: 83248231
T T
۰ نفر
گردنه بيو مسدود و تردد در گردنه اسدلي تنها با زنجير چرخ ميسر است

بجنورد- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي گفت: به علت بارش برف و كولاك، گردنه بيو در مسير بجنورد- شوقان مسدود و تردد خودروها در گردنه اسدلي در مسير بجنورد- اسفراين تنها با زنجير چرخ ميسر است.

علي اصغر بديعي مقدم دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اكنون مسافران عبوري از مسير گردنه بيو در محور بجنورد- شوقان در برف و كولاك گرفتار شده اند.
وي با بيان اينكه ديد افقي در اين محور به شدت كاهش يافته است، افزود: راهداران در اين مسير مشغول امدادرساني و بازگشايي محور هستند.
مديركل راهداري حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي گفت: تردد در محور اسدلي در مسير بجنورد- اسفراين تنها با زنجير چرخ امكان پذير است و از رانندگان عبوري انتظار مي رود با احتياط برانند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي افزود: مسافران گرفتار در مسجد روستاي حصار حسيني بجنورد اسكان داده شده اند.
به گزارش ايرنا، بر اساس پيش بيني هواشناسي خراسان شمالي دماي هواي استان در آغاز تعطيلات نوروز بويژه روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه كاهش محسوس مي يابد.
بر اين اساس سامانه بارشي فعالي كه از يكشنبه شب در استان آغاز شده تا چهارشنبه شب استان را تحت تاثير قرار مي دهد كه سبب وزش باد شديد بعضي ساعات باد بسيار شديد و رگبار باران توام با رعدوبرق و در پاره اي نقاط با احتمال تگرگ و بتدريج بارش باران خواهد شد.
اوج فعاليت اين سامانه تا سه شنبه صبح مي باشد كه با توجه به رگباري بودن بارش آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيل ها پيش بيني مي شود.
از امشب تا چهارشنبه نيز با توجه به كاهش محسوس دما در ارتفاعات و نقاط سردسير بارش برف و مه، لغزندگي جاده ها و كاهش ديد پيش بيني مي شود.
در اين راستا كاهش محسوس 16-14 درجه سلسيوس دما تا صبح پنج شنبه بويژه در ساعات روز پيش بيني مي شود.
بر اين اساس به ارگان ها و ادارات ذيربط توصيه مي شود تمهيدات لازم براي جلوگيري از كاهش خسارات احتمالي به عمل آيد و به مسافران نيز توصيه مي شود با تجهيزات ايمني كامل سفر كنند تا مشكلي را در طول سفر نداشته باشند.
استان خراسان شمالي در شمال شرق كشور واقع شده است كه مسيرهاي ارتباطي اين استان در ايام تعطيلات نوروز پر تردد است.
7185/5132

سرخط اخبار استان‌ها