۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰
کد خبر: 82437478
T T
۰ نفر
143 نفر طلبه خواهر از حوزه علميه شيروان دانش آموخته شدند

شيروان- ايرنا- مدير حوزه علميه الزهرا شيروان گفت: از ابتداي تاسيس حوزه علميه شيروان در سال 72 تاكنون 143 نفر طلبه خواهر دانش آموخته شده اند.

به گزارش ايرنا شهناز همتي دوشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه از اين تعداد 120 نفر كارشناسي و 23 نفر فوق ديپلم هستند اظهار كرد: مدرك حوزه علميه مدرك رسمي است كه مي توانند در كنكور و دانشگاه هاي معتبر شركت كنند.
وي با بيان اينكه هم اكنون 52 طلبه خواهر در پنج پايه مشغول تحصيل در حوزه علميه الزهرا شيروان هستند گفت: در عصر حاضر مسئله تعليم و تربيت بانوان از اهميت بسياري برخوردار است زيرا كه مدارس علميه مانند شعبه هاي امر به معروف و نهي از منكر است كه باعث كاهش آسيب هاي اجتماعي مي شود.
همتي با بيان اينكه حوزه هاي علميه مظلوم واقع شده اند افزود: هم اكنون 14 نفر استاد در حوزه علميه الزهرا شيروان مشغول به تحصيل هستند كه سال گذشته اولين معدل ممتاز حوزه علميه خراسان بزرگ، يكي از خواهران شيروان با معدل 19.58 بود.
مدير حوزه علميه الزهرا شيروان با اشاره به بخش فرهنگي حوزه اين حوزه گفت: هم اكنون مبلغاني كه با آموزش و پرورش در ارتباط اند و در سطح شهر براي مجالس عمومي فعاليت مي كنند از طرف حوزه فرهنگي علميه مي باشند كه 28 نفر ائمه جماعت اين حوزه براي مدارس، 11 نفر مشاور مذهبي در مدارس و دبيرستان و سه نفر مشاور خواهر براي عموم و طلاب فعاليت مي كنند.
همتي از 500 مقاله در حوزه علميه شيروان خبر داد و افزود: ثبت نام حوزه علميه در سال جاري از 15 بهمن ماه شروع شده و تا 15 فروردين ماه سال 96 ادامه دارد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها