۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۱۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85484032
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

سوگواری گیلانیان از شهر و روستا برای شهید خدمت

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۱۸
کد خبر: 85484032
سوگواری گیلانیان از شهر و روستا برای شهید خدمت

رشت - ایرنا - مردم ولایی و انقلابی شهرها و روستاهای گیلان در اندوه شهادت آیت الله رئیسی شهید جمهور و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد به سوگ نشستند و دلشکسته این اندوه اشک ریختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گیلان امروز (دوشنبه) بعد از اعلام شهادت آیت‌الله رئیسی سراسر اندوه شد؛ خبر تلخ و ضایعه بزرگی که باور آن برای گیل مردان و گیل زنان دیار میرزاکوچک خان سخت بود.

مردان و زنان شهرها و روستاهای گیلان امروز در غم از دست‌دادن رئیس جمهور عزیزشان گریستند.

جمعی از مردم انقلابی و ولایی در مناطق شهری و روستایی گیلان ضمن تاثر و تاسف از این ضایعه غمبار اظهار کردند: شهید آیت الله رئیسی مردمی بود و برای خدمات رسانی به مردم کم نگذاشت و در این راه به شهادت رسید؛ کارها و خدمات صادقانه ایشان هرگز از یادمان نمی‌رود.

مریم علیزاده از کشاورزان روستای خمام با ابراز تاسف از خبر شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش گفت: از شنیدن خبر شهادت رئیس‌جمهور خیلی ناراحتیم و غصه خوردیم؛ سانحه دلخراش بود و همه ما را غمگین کرد.

وی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم تلاش می‌کرد و در این راه به شهادت رسید؛ ای کاش زنده می‌ماند و از خدمات صادقانه او بیشتر بهره می بردیم.

کشاورزی دیگر گفت: رئیس‌جمهور برای خدمات رسانی به مردم همیشه در میدان بود و برای بررسی مسایل و مشکلات به همه استان‌ها می‌رفت، با مردم می نشست و حرفهای و مطالبات تلنبارشده شان را می شنید و چه بسیار حل می نمود.

محسن محمودی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی به کشاورزان کمک می‌کرد و مشکلات مردم را با گوش و جان می‌شنید و برای رفع آنان تلاش می‌کرد.

سوگواری گیلانیان از شهر و روستا برای شهید خدمت

آیت الله رئیسی مرد خدا بود

کشاورزی دیگر که از شهادت آیت‌الله رئیسی بسیار غمگین بود در حین شخم زدن شالیزار به خبرنگار ایرنا گفت: نمی خواستم امروز به حرمت این مرد خدوم کار کنم و دلم می خواست سوگواری کرده تا اندکی دلم آرام گیرد.

او افزود: رئیس جمهور مرد خدا بود و برای ما کشاورزان بسیار خدمت کرد و از ایشان خیلی راضی‌ هستیم.

راضیه فتحی هم یکی از شهروندان رشت امروز در مراسم سوگواری شهادت آیت الله رئیسی در مصلی رشت هم به خبرنگار ایرنا گفت: خبر شهادت آیت الله رئیسی بسیار سخت بود و همه ما را آزرده کرد؛ او امید محرومان و رهبری بود و در فرصت کم کارهای بزرگی انجام داد.

وی اظهار کرد: شهادت حق آیت‌الله رئیسی بود؛ با شهادت آرام گرفت و به سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی پیوست.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در مراسم یاد شده در حالیکه گریه می‌کرد به خبرنگار ایرنا گفت: رئیس جمهور مرد خدوم و چهره ای مردمی بود و برای مردم و ایران کار می‌کرد؛ اینک جای او خالی است؛ آرزوی شهادت داشت و به آن رسید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به دلیل سقوط بالگرد در مسیر خدمت به همراه تمامی همراهان همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

مردم وفادار گیلان امروز دوشنبه در اجتماعی بزرگ در مصلی امام خمینی (ره) شهادت شهید خدمت آیت الله رئیسی را به سوگ نشستند.

بیشتر بخوانید:

گیلان؛ اجتماعی در سوگ

آیت‌الله رئیسی تمام عمر را به جهاد در راه خدا و خدمت به مردم گذراند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha