دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین: اسرائیل ۱۳ روز است اجازه ورود کمک‌ها به غزه را نمی‌دهد

تهران-ایرنا- دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی با بستن گذرگاههای نوار غزه ۱۳ روز است که اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه امروز یکشنبه در بیانیه ای تصریح کرد: برای سیزدهمین روز متوالی رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌ها و سوخت به نوار غزه را نمی‌دهد. همچنین بعد از بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم مجروحان فلسطینی نیز قادر به خروج از نوار غزه برای درمان نیستند.

این بیانیه افزود: رژیم اشغالگر مانع ورود تقریبا ۳ هزار کامیون کمک‌های انسانی شده است و۶۹۰ مجروح از زمان بستن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم اجازه سفر به خارج از نوار غزه برای درمان ندارند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین تاکید کرد: مسئولیت جنگ نسل کشی به ‌طور کامل برعهده رژیم اشغالگر، دولت آمریکا، اتحادیه اروپا ‌و جامعه بین‌المللی است.

این بیانیه تصریح کرد: از کشورهای آزاده جهان و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای توقف نسل‌کشی و بازگشایی فوری گذرگاه‌ها قبل از وقوع فاجعه انسانی به رژیم اشغالگر فشار بیاورند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه امروز یکشنبه با توجه به بسته بودن گذرگاه های نوار غزه و ممانعت رژیم صهیونیستی از کمک رسانی بویژه به شمال این منطقه هشدار داد که قحطی در شمال نوار غزه نزدیک است.

مارتین گریفیتس در سخنانی در شهر دوحه قطر افزود: ساکنان نوار غزه با بحرانی غیر قابل تحمل در سایه بسته بودن گذرگاه ها و نبود کمک ها در شمال نوار غزه رو به رو هستند.

وی ادامه داد: ساکنان شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز در جهنم به سرمی برند و ۶۰۰ هزار نفر از آنها در روزهای گذشته مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

گریفیتس تصریح کرد: آنچه در غزه روی می دهد، نقض قانون بشردوستانه بین المللی است.

این خبر در حالی منتشر می شود که کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز روز شنبه در سخنانی نسبت به وضعیت فاجعه بار شهر «رفح» در پی حملات رژیم صهیونیستی و خطر آوارگی برای ۸۰۰ هزار فلسطینی دیگر در این منطقه هشدار داد.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha