۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85480551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تشدید بحران غذا در نوار غزه / اشغالگران باید برای ورود کمک‌ها زیر فشار قرار گیرند

تهران- ایرنا- رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه ضمن هشدار درباره اوضاع ساکنان این منطقه و گرسنگی و تشدید بحران غذا، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و باز شدن گذرگاه ها برای ورود کمک های انسانی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه گفت: با تداوم مسدودی گذرگاه رفح به روی کامیون های حامل کمک و ممانعت از ورود کمک ها از گذرگاه کرم ابوسالم، بحران انسانی در داخل نوار غزه بغرنج‌تر می‌شود. اسرائیل محاصره کامل بر این منطقه را به اجرا درآورده است.

وی افزود: شبح قحطی دوباره شهر غزه و شمال نوار غزه را تهدید می‌کند و بحران امنیت غذایی در استان‌های مرکزی و جنوبی آن تشدید می‌شود، به ویژه که ده‌ها هزار نفر از شهر رفح بر اثر حمله ارتش اشغالگر آواره شده‌اند.

مسئول فلسطینی: تشدید بحران غذا در نوار غزه / به اشغالگران برای ورود کمک‌ها فشار وارد شود

معروف تاکید کرد: تلاش‌های امدادرسانی به ملت ما ضعیف و نسبت به حجم فاجعه بشری، حداقلی است. شمار کامیون‌هایی که به مرکز و جنوب نوار غزه وارد شده‌اند، از ۱۰۰ کامیون طی هفته گذشته فراتر نرفته است. به شهر غزه و شمال آن نیز ۲۳۰ کامیون وارد شده که با هماهنگی سازمان جهانی غذا انجام شده و ۱۸۴ کامیون حامل آرد و فقط دو کامیون حامل دارو و بقیه بسته‌های غذایی بوده است.

وی ادامه داد: در سایه فاجعه انسانی که دامنه آن تشدید می‌شود، خواستار خروج اشغالگران از گذرگاه رفح هستیم. بار دیگر در سایه موضع‌گیری‌هایی که درباره اسکله آبی می شود، گذرگاه‌های زمینی برای ارسال کمک به نوار غزه، ممانعت از بحران امنیتی غذایی و ممانعت از گرسنگی تهدید کننده کل غزه، موثرتر و کارسازتر است.

این مسئول فلسطینی اضافه کرد: همه باید به اشغالگران برای ورود کاروان کمک‌های زمینی از طریق گذرگاه های معروف مانند رفح و کرم ابوسالم و نیز فعال سازی گذرگاه‌های المنطار، الشجاعیه و بیت حانون فشار وارد آورند.

وی تاکید کرد: جامعه جهانی باید برای نجات کسانی که از گرسنگی جان می دهند، اقدام فوری به عمل آورد و بهترین راه گذرگاه های زمینی است که اجازه ورود کافی و منظم کامیون های حامل کمک را به نوار غزه می دهد؛ کامیون هایی که در خاک مصر و آنسوی گذرگاه رفح صف بسته اند و اشغالگران با نادیده گرفتن مصوبات شورای امنیت و دادگاه لاهه، مانع ورود آنها می شوند و کوچکترین توجهی به اوضاع انسانی دردناک ساکنان غزه ندارند.

مسئول فلسطینی: تشدید بحران غذا در نوار غزه / به اشغالگران برای ورود کمک‌ها فشار وارد شود

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هشت ماه، کشتار گسترده‌ای را در نوار غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

رژیم اسرائیل همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته، به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌ شده که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد، اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت غزه، آمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز طوفان الاقصی تاکنون به ۳۵ هزار و ۳۰۳ نفر و آمار مجروحان به ۷۹ هزار و ۲۶۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha